Ukjente stier…

Hvorhen?

Ja det lurte jeg på i dag. 
Hvor skulle jeg gå tur?
Skodden ligger i fjellet, og jeg tenkte som så at jeg får kjøre til Flø og gå litt rundt, da jeg allikevel skal til Ulsteinvik et ærend.
Men, helt til Flø kom jeg ikke.

Det bare laget seg til slik at jeg tok turen til en ny fjelltopp jeg IKKE har vært på før.

Turen gjekk til :

ROPPEHORNET 412 moh.

Parkerte ved Gåsneset. 
Flott parkeringsplass – og det er der turstien på nedsiden av veien starter, om en bare vil gå langs strandlinjen.
Men jeg skulle oppover.


Utsikt mot Herøy kommune 🙂
RUnde ligger til høyre i bildet.


Ser ned på Fløstranda og rett opp på tuppen der borte, som er Roppehornet.

Fin sti oppover.
Det var mye vann i elva så jeg måtte oppom ruinen her og litt til for å finne et parti som var smalt nok å passere 🙂

Bak svingen der nede i Fløstranda er parkeringsplassen.

Denne karen satt og var litt betenkt.
Kan du se det?
Han holder tommelen under haka.


Litt isformasjoner var det også å finne – selv om det nå er mye våtmark og elver.
Det er vår og snøen smelter 🙂


Jeg begynner nærme meg siste del av oppstigning til Roppehornet.
Stien går for det meste ute langs  kanten, og det er jo OK for jeg må jo trene på høydeskrekken.


Jeg er nesten oppe og litt stresset innvendig.
Skodden kommer og går.
Det er null sikt og tanker som at jeg skulle gått her en solskinsdag kommer og går.


Jeg møter forskjellig på min vei, og denne damen så da litt krokrygget ut der hun gjekk.
Kan du se det ? 🙂


Yeeea!
Oppe og utsikten er ikke tema.
Jeg ville bare nå toppen, og snu.
Det var bratt noen steder og jeg var litt stresset som sagt, på ukjente stier.


Men det klarnet opp innimellom og nedover gjekk som en lek.
Da var det ikke bratt lenger, og det jeg syntes var smalt og bratt på oppover gjekk greit nedover.


Om ikke utsikten var noe å skryte av så fikk jeg en flott tur og vet at denne kommer jeg til å gå en solskinnsdag.
Gleder meg allerede!


Den er flott denne lille fossen.
Det er enda noe snø i fjellet her, men stien var uten snø.
 

En herlig tur er over.
Jeg brukte 2 timer og 20 minutt frem og tilbake til parkeringsplassen. 
Man kan bruke kortere eller lengre tid.
Jeg gjekk i normalt tempo og stoppet opp litt her og der.

Morsomt å gå på ukjente stier – og nå er den ikke ukjent lenger.

 

#Fjelltur #ukjentestier #turerifjellet #Flø #Roppehornet #sunnmøre #natur #turglede #fjellsko #skodde

 

 

22 kommentarer

Siste innlegg