romedalen…Ă„rets tur..

HALLEHORNET 913 moh

Endelig blei det tur til Romedalen


KubbestĂžylen

Dette mÄ vÊre et av de vakreste steder jeg vet om og som jeg alltid Þnsker meg tilbake til

Savnet etter Ă„ nĂ„ en tusenmeter-topp ligger der.. jeg har vĂŠrt pĂ„ noen i mitt liv – og den dragningen
 det vet du om du som har gĂ„tt noen fjellturer og topper

đŸŒ„đŸš¶â€â™€ïžđŸ

Jeg hentet Tove i Garneskrysset og vi susa oss avgĂ„rde 09.30 – mot Ørsta og Romedalen

Det er sÄ vakkert her!

DrÞmmen er Ä ta med C hit og gÄ Hallehornet  913 moh og Middagshornet 1091 moh

 

Men i dag – klarer vi begge deler eller stopper vi ved Hallehornet?
Jeg er innstilt pĂ„ Ă„ vĂŠre fornĂžyd med denne vakre toppen – selv om jeg innerst inne Ăžnsker gĂ„ hele turen til endes

Jeg vet at kroppen ikke tÄler hele turen..
Det er ikke sikkert den tÄler belastningen ved oppstigning til Hallehornet heller.. men akkurat DIT skal vi uansett i dag.
Å pushe grenser

Jeg vet det kommer til Ă„ gjĂžre vondt og at det koster – men det er verdt hvert skritt
Vi hadde en avtale om Ă„ snu om det kom til det

Og det var en litt usikker fÞlelse opp i det hele
 hva vi hadde gitt oss ut pÄ..
Tove klarer det nok – men med min svimmelhet/ustþdighet osv var jeg noe betenkt
 men den som ikke prþver


Og tro det eller ei – vi klarte begge toppene!
Tro flytter fjell og vilja har mange hakk
To godt trente damer – ei som fyller 70 Ă„r i desember og den andre midt i sin beste alder, men med helsa pĂ„ en halv Ă„tte


Vi klarte det – ikke mer Ă„ si om den saken – annet enn at det var en kamp over og ned 🙏

Her er turen:


God sti –
og et skritt av gangen i rolig tempo –
oppover det gÄr!

Det blĂ„ser til tider sterk vind –
og opp i hÞyden er det kaldt nÄr sola forsvinner bak skyene..
NĂžkkelen er gode klĂŠr og ekstra i sekken


Slik en stolthet og sÄ vakkert det er Ä se utover Romedalen
Det er nesten sĂ„ tĂ„rene renner fritt – og det gjĂžr de  uansett pga vinden til tider
Men vi er stolte

Her ser du stien videre mot Middagshornet
Vi var ikke mye i tvil der vi stod – om Ă„ “prĂžve oss” over



Litt mat fĂžrst!

Jeg tenker “Fy flate pannekake” sĂ„ heldige vi er
At vi vil oss selv sÄ vondt Ä klatre oppover og innover fjell
 tenker nok noen..
For meg er dette sÄ sterkt og stort
 her kjenner jeg virkelig at jeg lever
Og det raser tusen fĂžlelser av stolthet og glede gjennom kroppen

wow wow wow og jepsipepsi.. hva mer kan man si



Du verden sÄ slitne vi er


SĂ„ er mĂ„l nr. 2 nĂ„dd –
Middagshornet
Vi klarte det!

 

Og fĂžr nedturen er det ny pause med innhugg av energi
God mat og drikke er alfa og omega pĂ„ slike turer – og turer uansett


Vi traff flere som vandret i fjellet – kjente og ukjente

ÅRETS TUR RETT OG SLETT

TAKKNEMLIG


Fotograf Tove Worren

 

 

đŸ§Ąâ€ïžđŸ§Ą

Tusen takk for laget og turen kjekke og spreke Tove!
HUN er sprek hun; feirer snart sin 70 Ärs dag mÄ vite!

 

đŸŽ¶đŸŽ”đŸ€žâ€â™€ïžđŸ‘

UT PÅ TUR ALDRI SUR

 

 

 

#romedalen #hallehornet #mestring #middagshornet

8 kommentarer
    1. Wow! Det sĂ„ virkelig flott ut. Gratulerer med tidenes mestringstur! Og hjertene fĂžlger deg pĂ„ veien, ser jeg😉

    2. Ă…Ă„Ă„Ă„, for en vakker tur. Dere to er jo bare ungdommer, og ikke en dag over 35 fĂžlge disse bildene!!! Nydelige og fristende natur. Takk for tipset. Ha en vakker dag, og jeg hĂ„per dere ikke ble for stĂžle. Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk 🙂 Nei utenpĂ„ kan man vĂŠre ung hihihi vi er spreke! Klarte turen – og dette er min tur nr 5 til disse to toppene 🙂

    3. Å ja – fy flate pannekake – for en fantastisk tur! Regner med at du er kjempesliten, men for en mestring – og for noen nydelige bilder! Dere er jammen sykt spreke! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg