sol og varme…. der for persienna

 

Sommer og sol,
men det regner jo!
Øsepøser,
fra en grå blå himmel
Vinden tar tak, det pisker og plasker
Det gjør ingenting, plingeling
Vi sitter jo inne, tingeling

Sommer og sol, nei regn hvor kom du fra
Det gjør ingenting- ikke foreløpig- trallala
Men det øser ned, og er det tett, tenker jeg
Bare en måte å finne ut det, trallalei,
og har du badering til meg,
om det trengs,
svømmer jeg

Enn så lenge, håper jeg…
Baderingen lekker!
Hei, hvor er badedrakten når jeg trenger den,
hoplahei hoplasa
Sommer sol og regnet øser ned
Nei se der klarner det opp,
det grå for bort
og det blå blei hengende igjen

Frem med solkrem selvfølgelig –
og solbriller
Capsen på
Der dro persienna med vinden,
åh
Bolte fast,
ta grillen frem,
der slo lynet ned,
det er ingen fred
Inn igjen,
det er søkke vått…

Sommervarme det er så flott
Det gjør ingenting plingeling
Vi sitter inne tingeling
Ta frem terrassevarmer om det kniper,
for sitte ute er jo viktig,
du må begripe
Pledd og paraply,
det er sommer,
trallalei

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

Juli 2024

 

#tankerblirtilord #minedikt ##etdiktomdagen

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg