tankespinn inn i dagen…. like før…

 

God morgen Norge!

Jepsipepsi!
Så er det like før…  hva da?
Det er siste dagen i november – og 1. desember er rett rundt hjørnet!

 

Er du klar?
Er du ferdig?
Hvor mye skal du bake?
Skal du i det hele tatt bake?

Julegavene er i rute – det er helt sikkert.
Men slik ellers… har falt litt av lasset her jeg altså
Ikke har jeg vasket hus – ikke har jeg baket en eneste julekake… men skal nok lage et par sorter – og har faktisk smultringer i frysen. Smultringer kjøpt fra slik bod på marked. Supergode!

Ellers… dagene kommer og går og vi med de – og jula kommer raskere enn raskest.
Det er fint julepyntet rundt om nå
Vakkert med alt lyset som lyser opp
Men i disse strømtider – i går var det hele 6 kroner kilowatte… og her er det ikke dyreste stedet på jorden heller… vi klarer oss… men…
Faderullan så sint jeg blir på politikerne!
Nok om det….

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 36 = Monairens

Plass nr. 58 = Frifrajobbenrestenavlivet

Plass nr. 86 = Enker

 

 

Hva skjedde årene før, samme dato?
Klikk i linkene under, og du får se!

 

30. november 2015 – Ventetid

30. november 2015 –  En liten tur ut

30. november 2016 – Julekaker

30. november 2017 – November og snø

30. november 2018 – ikke innlegg delelig

30. november 2019 – Snø

30. november 2020 – Plask!

30. november 2020 – Kjem bølga?

30. november 2021 – Golleneset fyr – stormnatt

 

 

STÅ DEG VEL INN I DENNE NYE OG SISTE DAGEN I NOVEMBER 2022

 

11 kommentarer
    1. god morgen ,ja den bakingen ,jeg har jo ikke bakerovn ennå ,men er jeg heldige får jeg ny om en uke ,dyr strøm ja ,i dag holder den 6 kr mesta hele dagen ,har tenkt på julekakene ,kanskje det er billigst å kjøpe et par bokser på butikken ,eneste jeg har lyst å lage er kromkaker,ha en fin dag

      1. Ja si det… kjøpe kakene… jeg tror jeg skal lage sirupsnipper 😀 De er gode! Ellers tror jeg det blir labert med baking. Gjærbakst er bra! Ja snart får du ny ovn! Fin dag til deg 🙂 klem

    2. Det er sannelig bra at det er lenge til jul enda, sånn at jeg har litt tid på meg, for her er det ikke mye som minner om jul. Utenom to rampenisser, som venter på å få komme ut i stua 😀

    3. Det virker som om høsten og spesielt november fikk satt inn turbomotor, for tiden har gått så fort. Jeg er klar med julepyntingen, men har ikke helt bestemt hva jeg skal bake enda. Kanskje krumkaker, serinakaker og de goe lakrispinnene som ikke er julekaker men veldig gode for det 😉 Så skal jeg bake lussekatter til Luciadagen 13.12., noe som er tradisjon. Ha en fin onsdag videre, klems 🤗

    4. Det er dyr strøm nå ja. Har tenkt å bake et par slag, men får se etterhvert. Har fikset 5 slag allerede, kjøpt på butikk. 5 i en boks 😉 Stresser ikke med jul lenger, for vi har jo ikke mange på besøk, og dessuten blir det alltid mer enn nok 🙂

      1. Ikke sant… trasig når man blir syk 🙁 Men du er i bedring håper jeg! Og den fotballen ja… spennende i går! Argentina og Polen…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg