tankespinn og stolt

 

TANKESPINN

 

Jeg er stolt av dugnaden vi er i gang med.
Dugnaden hele Norge er med pĂĄ.
Tenk det, at hele Norge prøver å gjøre det samme.
Og jeg er stolt av regjeringen.
Ja, jeg er stolt av landet, tiltakene og resultatene.
Hvem vet HVEM som har hatt den beste “planen”.
Det spiller ingen rolle, bare “dødstallene” holdes nede, minst mulig antall smittede, og  vi holder stand ennå en stund.
Det er fantastisk synes jeg, at vi stĂĄr sammen.
Iallefall de fleste av oss.
At vi forstĂĄr alvoret.
For dette er alvor.
Men, jeg vet ikke om jeg helt har forstĂĄtt hvor alvorlig det egentlig er.
I og med jeg suser rundt i min egen boble.
Men vi er mange som suser rundt vi vĂĄre egne bobler, og godt er det.
Vi har aldri vasket hendene sĂĄ mye som vi har gjort de siste ukene.
Og spritet de – ikke minst.
Jeg vil bare si at jeg er stolt!
Stolt over at vi forstĂĄr alvoret sĂĄpass at vi holder sammen pĂĄ et par meters avstand.
Det jeg føler og vet, er at det er såpass alvorlig, at om vi ikke vedlikeholder det vi nå holder på med, kan det eksplodere.
Det er det skumle opp i det hele.
At det gĂĄr sĂĄ bra her i landet, at om vi slapper av litt nĂĄ, sĂĄ eksploderer det, kanskje.
Samhold, pĂĄ et par meters avstand.
Ikke la boblen sprekke helt, og vaske hendene.
Jeg tror ingen av oss er forsøkskaniner.
For en dag MÅ vi sakte men sikkert tilbake til “normalen” hva nå enn det blir.
Vi er heldige i dette landet der regjeringen har satt i gang alle tiltak.
Selv om det er mange arbeidsledige – jobber som kanskje ikke kommer til å finnes etter dette, så er vi heldige som har midlene til å sette igang dei tiltaka som er.
Dei gamle har det godt – vi har forstått.
Bare vi fortsetter slik.Alvoret siger innover meg nĂĄr jeg ser bilder pĂĄ TV.
NĂĄr de som ikke kan puste selv, ligger i respirator.
Når jeg ser dødstallene fra utlandet.
NĂĄr jeg ser smittetallene.
Og allikevel er vi heldige her i Norge.
Tiltakene og alt vi har gjort mĂĄ da ha hjulpet til at vi har nĂĄdd toppen og er pĂĄ vei ned.
Det eneste som er sikkert; vi mĂĄ ikke stoppe!

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

#tankespinn #deigamlehardetgodtviharforstĂĄtt #tanker #smittetallene #jegerstolt #Norge

4 kommentarer
    1. Ja, jeg føler meg heldig tross alt. Når man hører nyheter fra utlandet blir man skremt, fryktelig skremt. Folk blir ikke tatt vare på og ingen er der til å stelle dem. Skrekk og gru, da tar vi heller denne pandemien litt saktere så vi kan gi syke hjelp. Stolt av oss, ja! Klemsiklem:)

    2. Veldig enig, vi må ikke stoppe. Men litt forsøkskaniner er vi, uansett. Og det er jo uunngåelig siden dette viruset ikke har herjet her tidligere.
      Vi kjemper en kamp, og alle er med. Og det er helt fantastisk.
      Stay safe ♥ Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg