uanmeldt…

 

Når det ringer på døra, og du ikkje veit kven det er
Åpnar den, nokon har bestemt seg for å komme uanmeldt på besøk
Klistre på smilet, eit hvinande; kom inn ein tur…  og unnskylde alt rotet
Ingen gjennomskuar den hvinete stemma eller det påklistra smilet
Trur du…
Kven ser ikkje mimikken i andletet?
Augene som seier noko heilt anna..
Særlig!
Kome uanmeldt… kven gjer noko slikt
Kvifor avtalte ikkje du?
Smilet rekk ikkje helt i boge over andletet…

Det kan være både kleint og lite artig om ein føler påtrengtheit
Det er ikkje alltid overraskelsar er av det gode
Kanskje skulle ein planlegge litt meir
Avtale og setje i kalenderen
Anten det eller berre smile med
Det kan ratt verte eit hyggeleg besøk uansett
Uanmeldt eller ikkje?
Det spørs det….

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

Inspirert av bloggeren FRODITH

 


#minedikt #tankerblirtilord #etdiktomdagen

6 kommentarer
    1. Artige figurer 😄
      Ja, uanmeldte besøk er ikke alltid positivt, men jeg merker det er lettere her vi bor nå.
      Jeg bryr meg ikke om det er litt rot og støv. Eller at jeg er bustete og usminka. Har blitt mye mer avslappa med det, og det er godt ☺️

    2. Før stakk man jo innom til hverandre rett som det var…. men det går lissom ikke nå det….! Jeg er ikke så veldig glad for å få uanmeldt besøk, men – jeg skulle egentlig ønske det var litt mer sånt fortsatt selvom! Slippe å ha avtaler på alt – stikke innom lille barnebarnet mitt uten å søke i tre eksemplarer og få nei ørten ganger………….! Jeg vil tilbake i tid….. 🙂

      1. Ja ikke sant… 🙂 Nå er vi aldri klar for besøk… det passer ikke… det er rotete – vi er opptatt med noe hele tiden… før banket vi på døren og fikk ja eller nei…. nå tør vi nesten ikke gå ti hverandre…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg