Trappetrinn…..

Hei og god kveld 🙂

Det har vĂŚrt en lang innholdsrik dag.

Dette var dagen da jeg fulgte min mor til Ålesund – til Brosundet tannklinnikk. Hun skulle sjekke noe ang en tannprotese.
Tidlig oppe for ü kjøre et stykke før hurtigbüt.


Der drar fergen, men, vi skulle jo ta hurtigbåten, så vi var ikke forsent ute 😉

Det gjekk fint hos tannlegen, og ting skal prøves ut og ny kontroll er satt. Så fant jeg ut at vi hadde så god tid at vi kunne gå trappene opp til Fjellstua. Jeg har aldri gått trappene, og mamma har gått de for snart 60 år siden 🙂   Jepp. Mamma med litt hæl på skoen og jeg i ok sko uten hæl. Må si at moderen er ganske sprek uten at hun egentlig vet det selv :-))))


Vi starter gĂĽingen og kommer til de nye trappetrinnene. Nydelig utsikt og vi ser helt hjem til kvalsvik imellom fjellene og yst uuuuute i havet.

Vi går 418 trappetrinn – går inn på kafe/restauranten og får oss litt svele og cola – og starter nedover igjen. Jeg hadde sikta ut at hurtigbåten skulle gå 14.20 – meeeen det var jo feil – så da måtte vi vente til 15.30. Ikke noe problem da det faktisk finnes gode kafeer i Ålesund.


Flotte trappetrinn og utsikt!   


Vi står ute på noe de kaller “Rampestreken”  🙂 Og høyt henger de!
 

En ganske koselig dag med flott opplett ver med rundt 20 varmegrader. 

Vi var vel hjemme ved 17.00 tiden. Så pauset jeg litt i hjemmet før jeg dro på korøving og fikk øvd litt på julesanger. Vi skal jo ha julekonsert 29. november – og da må det øves ganske mye 🙂

 

Ha ei god natt!!

 

 

 

#ĂĽlesund #trappetrinn #aksla #morogdatter #rampestreken

12 kommentarer
    1. Margrethe: Takk! Jo du, det var en del trapper. Gjekk no greit med meg, men mor var ganske støl da vi landa på bakken og var ferdige med trappene 🙂

    2. Aldri vært i Ålesund..men det ser kjempefint ut der 🙂 Bra dere ikke kom for sent til båten ..det hadde vært kjedelig :))
      Spreke damer som gĂĽr alle de trappene..da fortjente dere en liten hvil med noe godt ja 🙂 Litt kjedelig ĂĽ “bomme”pĂĽ hjemreisetiden..men bra dere koste dere i ventetida ogsĂĽ 🙂 Fantastisk fin utsikt :)..det gĂĽr fort mot jul nĂĽ ..sĂĽ det er vel tida for ĂĽ øve pĂĽ julesanger…selv om jeg synes det nettopp har vĂŚrt jul :)) God natt og fin morgendag <3

    3. For en koselig tur 🙂 Og for en sprek mor 🙂 Jeg har aldri vært der, men det så ut som en tur verdt å gå 🙂 Og kafe hører jo alltid med 🙂

    4. nok en koselig mor/datter dag,ja etter tannlegetimen da hi hi.Har vÌrt pü fjellstua flere ganger,men har kun kjørt bil opp,over 400 trappetrinn er jo skikkelig trening da :))

    5. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja det var en flott tur!!! Mor var ganske gele i føttene etterpå og i dag har jeg ikke snakket med henne 🙂 Mulig hun er litt støl da, men de er jo god trening 🙂

    6. annebe: Hei og tak for flott kommentar 🙂
      Ålesund er en flott tur og verdt et besøk ved anledning.

      Ja, tiden flyr. Vi bruker ha julekonsert eller være med på en felles kor-julekonsert, og synes det ikke er så lenge siden, og nå står vi og øver igjen 🙂

      Ønsker deg en god natt <3
      HĂĽper dagen i morgen blir god!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg