Island

ISLAND

i mitt hjerte.

 

 

Jeg og en venninne reiste til Island juli 2014
Vi leigde bil llike ved Keflavik flyplass,  og startet vår reise.

Vi startet med DEN BLÅ LAGUNE.

Man må bare innom der.
Det var ikke strålende sol, men regn og vind.
Men i det varme vannet gjør det ingen ting. Helt fantastisk rett og slett.
 

Så kjørte vi vestover mot Snefællsnes – der min venninne har bekjente.

Snæfellsnes

Vi så bare så vidt til Snæfellsjøkulen/isbreen pga skodde som lå ned i fjellet imens vi var der.

Det var så mye å se <3

Vi kjørte mot nord.
For å slippe en dags bruk av inn og utviker, tok vi ferge et stykke på veien. 

Vi kjørte utenom Akureyri mot Myvatn.

 

MYVATN

En fantastisk opplevelse – og mange bilder og mange minner.

Jeg skal legge ut flere bilder av andre steder vi var innom – men det som ble sterkest for meg, er det som kommer nå.

Det er den merkeligste reaksjon jeg har hatt tror jeg.
Vi bestemte oss for å dra ut til Vestmannaeyar.
Og vi tok buss fra Reykjavik og frem til båten som skulle ta oss ut dit.
Da vi la til kai, ville jeg bare gråte.
En sterk følelse overmannet meg og den vedvarte egentlig på de to døgnene vi var der.

VESTMANNAEYAR

HEIMAEY


Vi gjekk opp til kanten midt på fjellet og det var enormt bratt ja…… gjekk langs fjellet mot venstre og fin sti ned igjen.


Vi var så heldige med veret at jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg var 🙂


Vi var på sightseeing med båt rundt Vestmannaeyar. Nydelig!


Vi går på Eldfell.
Det som i 1973 hadde utbrudd og laget øya større.


Mange hus ble begravd.
Dette er ved Museet som ble satt opp rundt en del av husene som stod over bakken.
Mye ble begravd av lava.


Vi er på toppen av fjellet på Vestmanna.
Jeg er ikke høy i hatten, da det er smalt og bratt ned på begge sider 🙂


Jeg kan ikke få sagt det nok; Island i mitt hjerte <3

Det går egentlig fint and å ta fly begge veier – Reykjavik/Vestmannaeyar.
Jeg tror jeg gjør det neste gang – isteden for å ta båt 🙂

 

Jeg skal legge ut flere bilder fra turen under #Island senere.

Takk for at du var innom og ha en flott torsdag!
 

 

#island #myvatn #vestmannaeyar #reise #Keflavik #blålagune

18 kommentarer

Siste innlegg