7toppsturen

SJUTOPPSTUREN

 

SÄ var det langfredag og Ärets Sjutoppstur pÄ SandsÞya.
SandsĂžy idrettslag.
Et kjempeflott arrangement, og dette er mitt andre Ă„r jeg er med.

Egentlig sÄ bestemte jeg og Eva i gÄr, at vi ikke skulle dra, pga vÊrmelding som kanskje ikke var sÄ bra.
Men i dag tidlig, da jeg stod opp ganske tidlig, var jeg veldig gira pÄ Ä allikevel ta turen ut til SandsÞy.
SÄ jeg pakket med mat og dro avgÄrde, i hÄp om at jeg kjente noen som skulle pÄ samme turen.

Jeg traff mange kjente, og deriblandt Marta og Alf 🙂
De traff jeg pÄ bussen som tok oss med fra fergekaia og over med ferge og til Rosenlund, der vi melder oss pÄ og turen starter
Vi tok turen sammen.
 

Mosjonsklassen 

 

Topp 1 er “KLETTEN”  130 moh.


Det regnet litt da vi gjekk til denne toppen. 
Et godt stykke pÄ asfalt,  fra Rosenlund til starten av fjellet og oppstigning.

Videre gĂ„r vi til TOPP 2 som er “KULEN” 112 moh.

Her begynner det letne og sola skinner igjennom.
Herlig!!


Her er vi pÄ veg mot topp nr 3. 

Og vel framme ved topp 3 som er: “RINDEN” 369 moh.


Her er det mere kjentfolk.
Steffen, meg, Tone, Christian og Siv 🙂
Dei gÄr videre og vi setter oss ned for Ä nyte litt mat.

SĂ„ gĂ„r vi videre til topp 4 som er: “SIGNALEN” 359 moh.

Herfra er det en god nedstigning.

Den tuppen som stikker opp er “DOLLSTEINEN”

De som er pĂ„meldt i konkurransen – og lĂžper – tok oss igjen ved Dollsteinen.

Luftigt 🙂


Det er godt merket.

SĂ„ er vi kommet til topp nr 5 som er: “HELLANDSFJELLA” 122 moh.

SÄ rusler vi ned pÄ veien og forbi en drikkestasjon og starter siste oppstigning.
FLott utsikt over der vi kommer fra i dag.

Vi er kommet til topp nr 6 som er: “HORNET” 215 moh.

Og fra Hornet er det ikke langt over til topp nr 7 som er: “GRØNTUA” 250 moh.
Vi er godt slitne nĂ„r vi er her 🙂

Marta tar siste klippet 😀


Yeeee   siste klippet og vi kan rusle nedoverbakke og gĂ„ i mĂ„l og motta medalje 🙂


Vi gĂ„r forbi dette flotte treet 🙂


Ved Rosenlund blir det kaffi og vafler spandert av Alf.
Tusen takk!!


SĂ„ fikk vi medaljen for utfĂžrt SJUTOPPSTUR 2016.

Turen totalt tok i underkant av 6 timer.
Vi pauset her og der, god ikke de lange pausene, og ruslet videre.
Dette er ikke noe maraton og vi tar det med ro.
Alf fikk litt problemer med muskler i begge lÄr, rett og slett krampe han aldri hadde opplevd fÞr.
Men den karen ga seg ikke.
I mĂ„l skulle han – og dette inntraff da vi var kommet halvvegs i lĂžpet.
Han kjempet seg til mÄl
Jeg er imponert over viljestyrke.

De som konkurrerte – de lĂžper hele runden, og ny rekord pĂ„ 1time og 29minutt eller rundt der.
Fantastisk!

Dette er et flott arrangement pÄ SandsÞya hver langfredag.
Drikkestasjoner rundtom, og bare blide hjelpsomme mennesker.

 

 

Tusen takk for turen, Marta og Alf.

 

#SandsĂžy #sjutoppstur #utetid #langfredag #herlig #turerifjellet #friluftsliv

 

 

20 kommentarer

Siste innlegg