avslapping

DEN ROLIGE DAGEN

 

Ja, det er greit Ä bare ikke gjÞre sÄ mye heller.
 

Stoppe opp litt, hjemme, og fĂ„ unna litt av det som MÅ gjĂžres inne.
Som det Ä vaske klÊr, henge opp, skifte pÄ sengen, tÞrke litt stÞv.

Ja, sÄ fikk jeg malt andre strÞket pÄ en husvegg ute.
Holder pÄ Ä skite farge fra sÄnn kremkvit/lys kaffelatte

.
Til helt HVITT!
Blir lekkert.

Men en ting om gangen.

Jeg orker ikke stresse.

SÅ ble resten av dagen latmansdag.
Gjekk tur og innom moderen.
PĂ„ veien dit, tok jeg bilde av de rosa traktoreggene.


Det er veldig tÞrt i gresset nÄ.
Det har vĂŠrt tĂžrt og vindfullt i lang tid.
Ja, ikke alle dager er like vindfulle, men mangel pÄ regn synes jeg Ä merke nÄ.
Jeg vanner og vanner og vanner ogsÄ glemmer jeg Ä vanne, sÄ henger de med hodet, disse plantene mine. KjÞkkenhagen likeens
.. jaja
 noe blir det av noe allikevel.

NĂ„ har dagen gĂ„tt – og kvelden er her, og jeg har ikke gjort noe veldig mye ut av dagen.

Var innom graven til pappa og vannet der.
TĂžrt tĂžrt tĂžrt.

NĂ„ har jeg stekt kylling, poteter, lĂžk og brokkoli med masse gode krydderier.

Ønsker dere alle en god kveld!

Take care <3

 

#rosa #rosatraktoregg #avslapping #latdag #tur #onsdag #sologsommer #detregnerikke #gressetertĂžrt #dagen #fotografering

33 kommentarer
    1. Hihi…det ble litt traktoregg hos deg ogsĂ„ ja 😉
      SĂ„ flittig og flink du er til Ă„ male. Jeg er imponert jeg. For her i huset trengs ogsĂ„ litt maling. Terrassen og gjerdet i alle fall. Men det blir visst med tanken. Sukk….
      Ha en kjempefin kveld i alle fall. Du kan med god samvittighet ha litt latskap nĂ„r du ellers fĂ„r gjort litt uansett 🙂
      Klem <3

    2. Deilig med sĂ„nne dager ogsĂ„ 🙂 Og de eggene er SÅ fine 🙂 Liker at de er rosa 🙂 Ha en nydelig kveld i ro og mak. HĂžrtes ut som en deilig middag da 🙂 Klemmer <3

    3. Herlig med en sĂ„nn dag ogsĂ„..men syns du har gjort mye til Ă„ ikke ha gjort noe…hihih. Her har det regnet i hele dag..sĂ„ her er det ikke tĂžrt lengre..sender litt over til deg jeg…! hihih. Ha en god kveld!

    4. Var det latmannsdag du kalte det? Synes da jammen du har gjort ganske mye jeg! Det har kommet litt nedbĂžr her i dag, men ikke sĂ„ mye. SĂ„ – det er tĂžrt , ja… 🙂

    5. veldig greit Ä ha en dag hjemme ogsÄ etter mange fjellturer og arbeidsdager )) det er tÞrt ute ja,men jeg bruker vannspreder pÄ grÞnnsakshagen,den stÄr der permanent sÄ det er bare Ä skru pÄ krana og la det bli godt gjennomblÞdt )tenk litt pÄ det om du vil ha det litt mer lettvindt ))

    6. SĂ„ morsomme – rosa traktoregg har jeg aldri sett fĂžr – bare hvite og grĂžnne. Det ser sĂ„ deilig ut med sol og blĂ„ himmel. Vi dro til Danmark pĂ„ lĂžrdag og vi glemte Ă„ ta med oss solen vi hadde hjemme… sĂ„ her har det vĂŠrt mye grĂ„tt, skyet og litt regn. Og pĂ„ kvelden har jeg hatt ullgenser utenpĂ„ fleecejakken…. Ikke helt sommer mao. Satser pĂ„ fortsatt finvĂŠr hjemme neste uke nĂ„r jeg er tilbake pĂ„ jobb igjen. Og da skal vi ogsĂ„ male. Har tatt unna fĂžrste strĂžk og har ett igjen. Vi skifter farge fra mĂžrk blĂ„ til mĂžrk grĂ„, men det er bare rundt vinduer, dĂžrer, terrasse og gavl – resten av veggene er hvite. Men jeg tror det blir bra 🙂 FĂžrste strĂžk er gĂžy for da ser man forandringen, 2 strĂžk er litt mindre lystbetont, men det blir bra Ă„ bli ferdig 🙂

    7. frodith: Ja jeg mĂ„ ha slike dager der jeg porsjonerer ut ting som skal gjĂžres……. ogsĂ„ er det ikke alltid det blir gjort……. hehehe men fikk gjort litt i formiddag da….. ellers ble det en latmansdag og det trenger vi jo alle av og til 😀

      Nydelig kveld til deg ogsĂ„ 🙂

      klemmer

    8. margarites: Rosa traktoregg for brystkreftforskningen <3 Morsomt at de tar de rosa ja 😀

      Her tÞrker det nÄ............. ikke regn pÄ lenge og det er jo ikke det man VIL ha nÄr det er sommer men litt mÄ hagen ha og alt som vokser rundtom. Merker det at det er tÞrt ja.
      Morsomt Ă„ male nĂ„r man ser forskjell 😀 Jeg tar fĂžrste strĂžk en dag ogsĂ„ andre strĂžk neste dag eller en annen dag 🙂 SĂ„nn gjĂžr jeg med vegg til vegg 🙂 Blir vel ferdig en gang 🙂

      klem og kose dere pÄ tur!

    9. fruensvilje: Kulden tok det meste av det jeg sĂ„dde i kjĂžkkenhagen…………. men jeg har lagt opp til en plan slik at jeg har det mere lettvint til neste Ă„r for jeg har jo gjort alt forarbeidet 😀

      SĂ„ fĂ„r vi se hva jeg gjĂžr med vanning 🙂

      Takk og takk for tips!

      Det vokser og gror hos deg tenker jeg 🙂

    10. Det skulle vĂŠrt sĂ„nn at om sommeren sĂ„ kunne regnet kommet om natten, og sĂ„ kunne vi hatt sol og fint hele dagen etter. Rosa for brystkreftforeningen er bra 🙂 Vi kommer nok i mĂ„l med malingen begge to 🙂

    11. Syns dagen hĂžrtes bra ut, og det var noen flotte bilder…stilige de rosa hĂžyballene og viktig med stĂžtte til kreftforskning…
      Her har regnet bĂžtta ned i dag…sĂ„ nĂ„ kan sola komme tilbake :)) Nattaklem <3

    12. Margrethe: Ja det var en god dag 🙂 Man kjenner det nĂ„r man har hatt en lengre fjelltur dagen fĂžr, at kroppen blir litt dagg dagen derpĂ„ 🙂 Godt Ă„ slappe av og gjĂžre smĂ„ ting rundt huset og i huset og ellers bare ha det bra 😀

      Ønsker deg en flotters dag!!

    13. Fine nye bilder av deg pĂ„ bloggen, og i headeren! 😉 Jeg synes du har en aktiv dag, selv nĂ„r du slapper av ogsĂ„ jeg! 😉 GĂ„r tur, OG maler! NĂ„r jeg gjĂžr ingenting en hel dag, sĂ„ rĂžrer jeg nesten ikke pĂ„ meg… :-p
      HÄper dagen din i dag ogsÄ blir super! <3 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg