fitbit

TRENING

 

NÄ er jeg snart pÄ vei til Aktivsenteret for en treningsÞkt.


Jeg har av og til hĂ„ret i en flette, men det er lenge siden jeg har hatt hel flette som dette 🙂
Det blir som regel hestehale som i dag 🙂

Ja jeg har jo en slik FITBIT klokke som mÄler skritt, puls, kilometer, kaloriforbrenning og omregning til etasjer.
Det er morsomt Ä fÞlge med pÄ f.eks. pulsen midt i en treningsÞkt.
For pulsen kommer ganske hĂžyt.
Tantejenta mi har en annen slags pulsklokke – og vi sammenligner av og til.
Og de er ganske sÄ korrekte  i forhold til alder og forventet resultat.
Dette er ukentlig status – og morsomt Ă„ fĂžlge med pĂ„ det.

 

SPINNING!

STYRKE!

Ja, mÄ ha litt styrke pÄ overkropp.
Etter at jeg startet med styrketrening pÄ bl.a. skuldre, har jeg blitt mye bedre i begge skuldre.
Jeg har gÄtt til fysioterapeut en god stund, og trent der og fÄtt akkupunktur i hÞ skulder. ( Dette er en stund siden nÄ)
SĂ„ var jeg til vurdering for evt operasjon skulder da det er trange forhold og hele tiden betent.

Siste lĂžsning var Ă„ prĂžve ut trening – FØR evt operasjon.
Siden har jeg trent <3

 

Krysser fingre for at det holder seg stabilt bra i skulder.
Men merker at trening og muskler er ferskvare.
Etter et par uker der jeg ikke har vÊrt aktiv pÄ treningssenter, kjenner jeg det.
Mandag var jeg pÄ spinning og styrke, og klarte ikke fullfÞre alle apparater jeg skulle igjennom (jeg har mine mÄl).

MUSKLER OG KONDIS ER FERSKVARE!!!

SĂ„ nĂ„ er jeg klar for en ny treningsĂžkt 😀

 

Ønsker deg der ute en flott dag og kanskje du skal pÄ trening du ogsÄ ??

 

 

#fitbit #aktivtrening #styrke #spinning #puls #muskler #kondis #ferskvare #treningsĂžkt #aktivsenter #trening

 

18 kommentarer
    1. god morgen.Du er sÄ utrolig flinke ) skulle hatt deg nermere som motivator ,jeg sliter litt med Ä komme meg i gang alene ,men i dag skal eg uansett ha meg en tur ut ) ha en fin dag flinke Mette

    2. Det ER viktig Ă„ holde seg i form – det sinker aldringsprosessen og kan forebygge “Vondter” pĂ„ sikt! Kjekt med et sĂ„nt mĂ„lingsapparat! Bedre Ă„ trene seg frisk enn Ă„ operere, men noen ganger kommer man ikke utenom inngrep. Flott flette! 🙂

    3. SĂ„ flink du er! Nei, jeg skal ikke pĂ„ trening…men ut pĂ„ tur! Lykke til med skulder, jeg har operert for trange forhold, og ble mye bedre! Men har utviklet artrose, men plages ikke sĂ„Ă„Ă„ mye av det som det var..sĂ„ da er jeg fornĂžyd.. noe mĂ„ man jo plages av! hihih

    4. fruensvilje: HĂ„per du fĂ„r deg en fin tur, Connie 🙂 Temperaturen er herlig i dag !!! ja tenk om vi hadde bodd nĂŠrmere hverandre !!! 😀 Jeg fĂ„r motivere herfra – men, det mĂ„ sies, at du er kjempeflink, Connie, til Ă„ gĂ„ tur og trene og motivere deg selv. Synes iallefall jeg da 😀 God tur og god dag til deg 😀

    5. Jeg er ikke noe flink til Ă„ trene utenom turene i naturen, bortsett fra litt smĂ„ strekkĂžvelser i full fart hjemme. Treningssenter har aldri vĂŠrt noe for meg, jeg har prĂžvd 🙂

    6. Ja, jeg har ikke gjort noe pĂ„ en stund, og da er det faktisk HELT ille Ă„ begynne igjen. PrĂžvde en gang, og det var grusomt 😛 Men mĂ„ Ăžve seg opp igjen 🙂 DU er flink da, trener hvertfall du. Fin flette 🙂

    7. Utrolig flink du er! 😉 Motivasjon er ikke pĂ„ topp her heller. Jeg prĂžver, men det blir nok ikke hver dag, dessverre!
      <3 HĂ„per dagen din blir fin! Klem

    8. SÄ flink og aktiv du er som tener i studio og gÄr mye i fjellet! MÄ visst bli flinkere til sÄnt jeg ogsÄ, det gjÞr jo sÄ godt for kroppen :)) Nydelig flette <3

    9. Unni: Takk for det, Unni 😀 Jeg prĂžver sĂ„ godt jeg kan 🙂 Og jeg liker jo egentlig godt Ă„ trene 🙂 FĂžler meg mye bedre etter en treningsĂžkt 😀 Nei, motivasjonen mĂ„ vĂŠre tilstede om man skal klare gjennomfĂžre treningen 🙂 Den kommer nok – og en trenger ikke trene hver dag heller 🙂

      Sender en klem over til deg Unni 🙂 Synes du der flink jeg !!!

    10. Anne Grethe: Treningssenter var ikke noe for meg fĂžr…… aldri om jeg skulle inn der!!! Men jeg mĂ„tte………. og jeg har kommet til Ă„ like det. Det har aldri fungert for meg Ă„ trene hjemme….. da sluntrer jeg unna og glemmer det…… men nĂ„ bare mĂ„tte jeg pga skulder og slikt….. og da var treningssenter et greit sted Ă„ trene pĂ„ – og det funker jaggu meg bra 😀 Og jeg trives <3

      Man mÄ like treningssenter for Ä kunne fÄ utbytte av Þkter. Jeg elsker spinning ogsÄ den store hallen med alle apparater jeg kan bruke <3

    11. tusen takk )) jeg gikk tur og da jeg kom hjem raket jeg en mark med meterlangt gress )) dette gav meg 18742 skritt i dag og 205 % aktivitet )) kan ikke klage pÄ dagens innsats da nei

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg