eventyr

ISLAND

VATNAJØKULL

(juli 2014)

Det er fullt av mennesker her.
Parkeringsplassen er nesten full – men det er et stort område – så parkering finner vi.
Det er ganske spesielt å rusle her.
En kan bli med båter ut mellom de store isfjellene som ligger rundt.
Men vi rusler bare langs stranden.

Først på ene siden også over broen og til den andre siden.
Vakre farger og formasjoner i isen.
Tenk……………
Dette er flere tusen år gammel is som ligger ved føttene ……………..

Når jeg ser på disse bildene, ja så drømmer jeg meg vekk. 
Til Island igjen.
Det flotte landskapet der
Om jeg ikke tar hele turen på nytt, ja så har jeg lyst tilbake til Reykjavik – og til mange steder.
Det er en ro der.
Menneskene er herlige.
Mulighetene mange – med base i Reykjavik.

Eventyrøya.

 

 

#island #eventyr #vatnajøkull #isbre #landskap #muligheter

16 kommentarer

Siste innlegg