Tidlig morgen

Storgata

Er i Oslo en svipptur for Ä besÞke yngste guten min. 

Skulle ha truffet frodith men det passet ikke denne gangen  🙂
(dette er tidlig lĂžrdag morgen)

Det er helg og ungdommen liker Ä sove litt lenger sÄ jeg har bestemt meg for Ä traske til min gamle arbeidsplass, Legevakta i Storgata. 


De flisene pĂ„ gulvene her fra etasje til etasje, ja de er bare helt lekre 🙂
Gamle og lekre.
Og det samme er trappen – og Robert bor i þverste etasje


Uten heis


God trim om man gĂ„r ut flere ganger om dagen 😀


Begynner nérme meg Storgata





Jeg har gĂ„tt her mange ganger – over mange Ă„r
..
Da jeg bodde i Oslo 🙂
Noe er forandret og annet det samme




Storgata

PĂ„ venstre side av disse gule bygningene, var reklamen for “Grytelokket” ennĂ„ hengende ute.
Men om Grytelokket ennĂ„ er oppe og gĂ„r ? 
.   – der vi brukte kjĂžpe god mat av og til nĂ„r vi var pĂ„ jobb 🙂


NÊrmer meg BlÄkors og neste er da Legevakta.

SĂ„ er jeg her, og jeg gĂ„r inn og snakker med en dame som sitter i mottak – resepsjon.
Alt er forandret fra da jeg sluttet i 1997.
Jeg har vĂŠrt innom en gang senere – pĂ„ 2000 talet, men nĂ„ er det mere forandret.
Jeg spþr om hun kjenner noen navn jeg sier
.  og hun kjenner muigens to navn
.


Jeg rusler tilbake mot byen – et stykke ved Akerselva
..


Ser at ved Brugata er det forandringer

..
Mennekser har trukket dit, som ikke var der fþr



PÄ en mÄte litt skremmende Ä gÄ der
.
SĂ„ jeg kommer meg fort mot karl Johans gate 🙂


Ja, sÄ er jeg i Karl Johans gate og mÄ gÄ opp til slottet og videre mot Robert sitt bosted.

NÄ er kl. 11.15 og neste tur til byen skal jeg gÄ sammen med Robert.

 

Og vi rusler mot Karl Johans gate og sikter oss inn pÄ Aker Brygge.


Det er koselig Ä vÊre pÄ besÞk.

Jeg treffer ogsÄ min kusine, Irene.
Vi planlegger fjelltur i starten av august.
Det blir spennende.
Da skal lillesĂžster, Victoria, til Irene, ogsĂ„ vĂŠre med 🙂
Familie pÄ tur!

Men dette var en svipptur for Ă„ vĂŠre litt sammen med Robben, og bilen min stĂ„r pĂ„ Aurskog – sĂ„ jeg vil ha litt tid der, hos mi gode venninne, Laila og familien, fĂžr jeg kjĂžrer hjem, mandag morgen.

 

 

#Oslo #blogg #lĂžrdag #sommer #storgata #fotografering #familie #foto #glede #natur #tidligmorgen #dagen

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg