gode hjelpere

SØNDAG OG STRÅLENDE VER FRISTER TIL FJELLTUR

Og dagens tur gjekk til Moltufjellet.

Liker godt å gå der, og gå hele runden som kalles “Storerunden” – når det passer seg slik.
Og i dag passet det med en slik runde.

Kjører til Moltu og tar av opp til venstre etter butikken.
Følger veien oppover ganske langt, svinger til venstre og neste til høgre opp en lengre bakke – og kjører til der jeg vil parkere bilen.
Skal starte med å gå opp Rød rute til Storehanen – og parkerer der grusveien går inn til venstre – plass til et par biler der. Og grusvei går innover til oppstigning Storehanen.
Parkeringen ellers er lengre fremme i dalen.


Ja jeg liker å starte motsatt 🙂
SĂĽ her blir det ruta fra 5 til 1.

Nydelig kunst tidlig formiddag.

Netting som et hjerte.


Vakkert.
Utsikt mot Skorpa som har en sirkel av skodde rundt seg – og mot Nerlandsøya.


Pü veg ned fra Selsteinen møtte jeg to kjekke karer som var pü veg oppover.
De kom fra Sollia.

Herlig tur-terreng ĂĽ gĂĽ i.
God skilting og merking.


Flott innover mot sunnmørsalpane.

Ja, #selfie meg her og selfie meg der………..


Herlige farger i fjellet.


SĂĽ har jeg passert alle 5.
Syrebakkane til høyre i bildet og Sollia innover midt i bildet.

Ja, sĂĽ kommer man seg ned pĂĽ grusveien og rusler et godt stykke pĂĽ grus.
Treffer mange som har gĂĽtt tur og er pĂĽ vei pĂĽ tur.

NĂĽr jeg nĂŚrmer meg bilen, har jeg en plan i hodet.
Bilen er lav foran og det var en stein eller to jeg ville unngå……….
Dagen har jo vært en fulltreffer totalt med alt tipp topp – så hva kan gå galt nå da??

Jeg skal bare svinge unna steinene, men tenker ikke over at det er en grop til høyre foran……
Og sĂĽ stĂĽr fronten ned og venstre bakhjul opp i luften.
Ja…….. det går litt tid før jeg forstår at hjula ikke har bakkekontakt rundt hele bilen…..
Mamma mia…….
What the f………..
En dame og et barn og en hund ser det………
Andre kommer til og ser og vil hjelpe……….
Får stoppet en bil med et par som vil hjelpe……..
De sitter inn i og i bagasjerom og noen dytter for ĂĽ fĂĽ alle hjula med bakkekontakt.
Ja – så kom jeg meg på rett kjøl og later som ingen ting…….


Ja, later som jeg er veldig opptatt med noe i bilen, slik at alle kjører før jeg tar løst.
Hjelpe meg………..
Flau og stressa og takknemlig og alt på en gang………
Og sĂĽ er jeg pĂĽ farten igjen.
Null skade hverken på bil eller folk 😀
heheheheh

TUSEN TAKK TIL DERE ALLE SMÅ OG STORE SOM HJALP MEG MED BILEN!!!!

Det er noe med det……
Når alt er så strålende bra – og du går der med hevet hode og er så fornøyd.
Da må noe komme og riste litt i deg og få deg ned på jorda igjen….
Ja, det er slik jeg føler det.

KARMA


 

 

#Storehanen #Selsteinen #Hestefjellet #Sollia #Syrebakkane  #Storerunda #Moltufjellet #biligrøfta #friluftsliv #mestring #fjelltur #godehjelpere #turerifjellet #natur

16 kommentarer

Siste innlegg