advent

12 desember

og det er mandag.

Det er stjerneklart kl. 0600.
Ja, jeg er oppe tidlig i dag.

 

Luke nr. 12

 

SĂ„ rart, slik dagen lagast.
Denne dagen, ulik de andre dagane.
Nye dagen, nye uka og 12 dager til julafta.

 

Tidlig oppe og forberede til arbeidsdag.
Med en kranglevoren rygg som jeg prĂžver holde i sjakk.
Moe litt hit og dit og litt smertestillende.
Klar for en dag pÄ jobb!

 

 

Gleder meg.
Alltid kjekt Ä kunne dra pÄ jobb.
Men etter minutter i bilen er ryggen pÄ nytt i dÄrlig humÞr.
SĂžren!
Kommer meg pÄ jobb og skifter til arbeidsklÊr.
Herligste kollegaer synger bursdagssangen for meg – sĂ„ mĂ„ jeg kapitulere og dra hjem fra jobb.
Ryggen holder ikke.
Bursdagssangen varmer <3

 

 

PÄ vei hjem tikker det inn meldinger og telefoner.
Dere er sÄ herlige alle sammen.
Som tenker pÄ meg.
Og opp i alt dette, kommer tÄrene ganske sÄ uten forvarsel.
Jeg savner pappa!
Det er lenge siden jeg har hatt en slik fþlelse av savn – men i dag har jenta hans bursdag – og han er ikke her.
Tenk som jeg savner ham.
Kjekkaste og vakraste personen i verden.
Min pappa.
Gud hvor heldig jeg har vĂŠrt OG ER med mine foreldre.
Vakreste menneskene pÄ jord.

 

Jeg kan si med hÄnden pÄ hjertet at jeg er velsignet med de herligste venner.
Og jeg gleder meg over deres godhet.
Den varmer.
Alle bekjentskap betyr noe for meg.
NÊre og ikke sÄ nÊre.
Dere er der ute – og i dag har jeg blitt husket pĂ„ av sĂ„ mange.
Familie.

 

 

Tusen takk for at dere har husket meg i dag.
Skrevet meldinger i innboks, pÄ FB-siden og via telefon.
Jeg har hatt kjekke kaffi-gjester.
Ryggen fĂ„r jeg kjempe videre med til den er bra igjen – og kanskje ville den egentlig bare gi meg beskjed om at det var min siste feiring med 4-tallet fremst?
Jeg er uansett glad jeg fÄr vÊre tilstede.

TUSEN TAKK!
 

 

 

 

 

#luke #advent #desember #bursdag #glede #gjester #adventstid #takknemlighet #familie #fotografering

10 kommentarer
    1. Hurra for deg som fyller ditt Ă„r, ja deg vil vi gratulere! Gratulerer med dagen! Jeg hĂ„per ryggen din blir bedre fort, for rygg ondt er ikke noe godt! Av og til mĂ„ man bare kaste inn hĂ„ndkle, ikke bestandig jobben mĂ„ komme fĂžrst. Helsen er viktigere 🙂

    2. God morgen.Det er slettes ikke kjekt nÄr ryggen krangler,og jeg sender noen gobedringsklemmer,hÄper den ikke krangler lenge.
      Savn etter en mor og far skjÞnner jeg mÄ vÊre tungt,jeg er velsignet med Ä ha begge mine,det er godt nÄr en kan minnast sine som du gjÞr,for det er desverre ikke alle som er velsignet md gode foreldre.
      HÄper du fÄr en nydelig dag,det var et vakkert adventsbilde av deg her

    3. Uff..sÄ trasig at ryggen krangler! god bedring pÄ den!! og gratulerer med dagen som var!! hipp hurra! og ja, man skal vel kjenne at man lever!! hihih. Ha en god ny dag!

    4. Men du og du,jeg rakk ikke innom deg i gÄr! GRATULERER med dagen din verdens fineste etdiktomdagen! SkjÞnner at du fikk mange hilsner. SÄ dumt den ryggen skulle streike pÄ en sÄnn dag da! HÄper du er bedre i dag. Ja, savnet etter vÄre kan noen ganger overmanne oss pÄ merkedager. Savner min pappa jeg ogsÄ, sÄ jeg fÞler med deg. Ikke lett Ä miste de nÊre. Jeg har litt tÄredrypp i desember nÄr jeg tenker pÄ mine som ikke er med meg lenger. Men heldigvis har jeg veldig gode minner. Nyt dagene mot juletid og burdagsklem fra meg:)

    5. natheless:
      :-D!!! Tusen takk Natheless <3
      Jeg er litt bedre i dag. Tar smertestillende sĂ„ musklene fĂ„r slappet litt mere av. Skal pĂ„ en veldedighetskonsert der koret mitt skal opptre - og det tenker jeg gĂ„r bra - da det er godt Ă„ stĂ„.... ikke gjĂžre brĂ„e bevegelser 🙂
      Ja det er vondt Ă„ savne. Skulle Ăžnske min pappa var her slik han var i sine velmaktsdager 🙂 Jeg synes det er tĂžft dette med at de ikke finnes mere. Men vi er heldige som har gode minner <3 Det betyr veldig mye 🙂
      Ønsker deg en herlig kveld !!!
      klem tilbake til deg !

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg