ren poesi

Godt nytt ĂĽr!
Og dagen starter med en storm………..der vinden er på nord…….

Jeg starter det nye ĂĽret, 2017, med en ny kategori pĂĽ bloggen min.
I bursdagsgave i desember 2016 fikk jeg en bok.
Denne boken heter: 

REN POESI.

Utgitt av cappellen Damm og redigert av Ellen Wisløff.


Noen av diktene er hentet fra instagram-diktere.

Overskuddet fra boken gĂĽr til:
Ferie for alle i regi av Røde kors, og til Flyktninghjelpen.

Jeg legger ut et dikt fra denne boken kanskje hver dag eller iallefall sĂĽnn innimellom.
Og navnet til dikteren stĂĽr under hvert dikt.

Jeg gleder meg til ĂĽ lese i denne boken, og dele med dere der ute.

Boken møter meg med disse orda:

VI
HAR
IKKE
PLASS
TIL
AVSTAND
MELLOM
OSS

*********************************************************************

 

 

EN
DAG
SKAL
VI
DØ.
MEN
ALLA
ANDRA
DAGAR 
SKAL
VI
LEVA

per olav Enquist

 

 

SĂĽ blader jeg videre.

REN POESI
av Ellen  Wisløff (red)

cappelen damm

 

Du finner mange flotte dikt pĂĽ instagramkontoen RENPOESI.

 

 

 

 

 

 

 

#renpoesi #cappelendamm #ellenwisløff #renpoesi #dikt #perolavenquist #godeord #blogg #etdiktomdagen #leserglede #fotografering #bilder

22 kommentarer

Siste innlegg