snufs

INFLUENSATID

 

Ja, det er ikke Ä komme forbi det, at det er DEN tiden nÄ.
Folk er syke.
Jeg har egentlig bare HØRT om alle som er syke.
Det begynte fþre jul





Frafall pÄ jobben pga oppkast eller forkjÞling.

I romjulen satt jeg pÄ kino og hadde problemer med hÞyre side hals.
Noe lÄ og irriterte noe grenselÞst.
Nesten sÄ jeg lurte pÄ om det var rester av nÞtter som lÄ der og irriterte.
SÄ gjekk nÄ det over


..
Selv om jeg hadde en mistenksom hodepine nÄ og da.
Jeg har sjelden hodepine.

Til neste kinobesÞk like fÞr nyttÄr.
Da hadde jeg litt hodepine og irritasjon i halsen igjen.

NyttÄrsaften satt de rundt meg og var hÄse i stemmen og tette i nesen.
Hostet gjorde de ogsÄ.
1. Januar lÄ de rett ut, de rundt meg.
Feber – kroppsverk og total forkjþling.
Jeg tenkte med meg selv at her mÄ jeg skygge unna.

Hehehe
Snufs
Det har nok ligget i luften.
Jeg har det ikke slik som de rundt meg.
Jeg mistet stemmen jeg.
HÞrtes ut som en krÄke.
Egentlig ikke tett i nesen, men bare noe lite og nesten umerkelig.
Men jeg har det i halsen og hodepine.
Halsen klĂžr, men har ikke VONDT for Ă„ svelge.
Jeg har hatt streptokokker sÄ jeg vet hva DET er.
Og dette er ikke slik.
Det er noe som ligger der og bygger seg opp liksom.
Det brenner, varmer og klĂžr og tetner til.

Jaja




Ikke noe annet Ä gjÞre enn Ä helle innpÄ varme drikker.


Denne koppen fikk jeg av tantejente Veronika i julegave <3



God drikke.
Sitron og lime i kokende vann.


Kosekopp.

Masse C-vitaminer og hvitlÞkstabletter (tar jeg hver dag),
sÄ gÄr det seg til.
En dag av gangen 🙂

Jeg ligger heldigvis ikke rett ut.
Og ikke skulle jeg pÄ jobb disse dager heller.
Ikke fþr til helgen, og da er jeg nok MYE bedre enn i dag 😀

 

 

Ha en herlig dag der ute!!!

 

 

 

 

#influensa #snufs #forkjÞling #sÄrhals #onsdag #nyttÄrnyemuligheter #bedreogbedredagfordag #littavhvert #blogg #influensatid

 

18 kommentarer
    1. jeg har egentlig ikke hÞrt om noen som er syke jeg,hÄper det holder seg unna bygda her fortsatt da hi hi .
      Men en gobedringsklem kan du fÄ ,ja for du smitter ikke gjennom bloggen hi hi ,masse god bedring og sÄ hÄper eg selvsagt att du ikke blir verre

    2. uff, ja, har ogsĂ„ hĂžrt om alle de som er syke..men gĂ„tt fri sĂ„ langt jeg ogsĂ„..SĂ„ hĂ„per du kommer deg raskt, og at det “bare” er en forkjĂžlelse og ikke den fryktede influensaen! Riktig God bedring til deg!

    3. fruensvilje: Tusen takk 😀 Ja satser pĂ„ at det ikke blir mere enn dette………. fĂ„r nĂ„ har jeg gĂ„tt slik en stund og satser pĂ„ bedring 🙂 MĂ„ ha enluftetur litt senere. Ut i frisk luft skader ikke uansett 🙂
      ha en flott dag 😀

    4. det sa faktisk en ege til meg da barna var smÄ ogsÄ,att en ikke blir syk av frisk luft,sÄ selv med feber kunne vi la barna fÄ en liten luftetur ut sÄ lenge dei selv orket det,da er det flere baselusker inne i heimen )

    5. Masse god bedring 🙂 ”knock wood” har sluppet unna ennĂ„. Ble lurt til Ă„ ta influensavaksine for to Ă„r sida.. og da fikk jeg flere omganger med den dritten. Satser heller pĂ„ at jeg er sĂ„ liten i skrotten at baseluskene skal sikte godt for Ă„ treffe 😀

    6. Ja her har jeg gĂ„tt hele runden. Virusen vandrer rundt i hele luftveissystemet unntatt lungene. Store smerter i hals og Ăžre, men nĂ„ pĂ„ femte uken er det bare smĂ„rusk tilbake. Jeg gĂ„r ut fra at nĂ„ har immunforsvaret mitt vokst seg sterkt og motstandsdyktig 🙂

    7. Å vĂŠre syk er ikke noe Ă„ trakte etter. Her hos oss vet jeg bare om to som har vĂŠrt syke i julen, men jeg krysser fingrene for at jeg gĂ„r klar. Jeg er veldig flink Ă„ vaske hender, og det hĂ„per jeg hjelper sĂ„nn at basseluskene ikke biter pĂ„ meg. God bedring til deg 🙂

    8. margarites: Ja hĂ„ndhygiene er kjempeviktig. I dag fikk eldste broren min, som jeg feiret nyttĂ„rsaftenmed, og egentlig hele julen, konstatert INFLUENSA. Han er sykemeldt. Han er skikkelig dĂ„rlig……….. Jeg har ikke influensa heldigvis (bank i bordet) 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg