energi

 

 

 

KVIFOR IKKJE

Det pøsar ned.
Eller rettare sagt, det pøsar ned, pü tvers.
Eg prøvar å seie at hagar, blomster og trær blir glade – og det blir dei.

Om eg er glad?
Ja, kvifor ikkje.
Det hjelper sĂĽ lite ĂĽ bruke energi pĂĽ det negative.

SĂĽ, kvifor ikkje vĂŚre glad nĂĽr det regnar?
Vi er heldige som i det heile tatt FÅR regn.
Heller regn enn tørke.

Og dei flotte dagane har vi innimellom allikevel.
Berre ta pü regntøy og gü ut!
Kvifor ikkje?

 

mettekvalsvik
(16.07.16)

 

 

 

#minedikt #blogg #regntøy #dikt #dagane


 

8 kommentarer
    1. Ja hvorfor ikke….Men jeg kjenner at jeg blir litt nedfor uansett nĂĽr vĂŚret er tungt..Kroppen protesterer liksom..men ja, vi fĂĽr prøve ĂĽ gjøre det beste ut av det..uansett vĂŚr!! Jeg prøver ĂĽ si, ved regn kommer drĂĽper..og jeg elsker drĂĽper! hihih.. men akk..ikke alltid like lett.. ha en god, god dag!

    2. Fryktelig lite som gir meg energi for tia – det meste tapper meg bare. Men her regner det i dag ogsĂĽ, og selv om hunden blir veldig ekkel og skitten, og det er veldig mye hund med 75 kilo sĂĽ tenkte jeg meg ut en tur … snart …

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg