tilbakeblikk

Besøk
av en kjekk dame fra Fiskum.
Og hvor jeg kjenner henne fra?
Joda……
Vi gjekk på folkehøyskole i Stavern 1984/1985.

Så leeeeenge siden, men allikevel nesten  som om det var i går.

Hun kom med bussen og jeg hentet henne ved Garneskrysset torsdag kveld, 18. mai.

Jeg fikk gave av Hanne <3
Hun har strikket til meg 🙂

De herligste sokker 🙂 !!!!
Med stjærne på hælen da gitt 🙂
TUUUUSEN TAKK!

Fredag 19. mai:
Jeg må en tur til Breivika ved Ålesund.
Patrick har service og EU-godkjenning på Volvoen sin, og da han er reist på jobben så kunne jeg møte opp på timen med bilen hans.
Hanne ville være med 🙂

Men før det, må Leia luftes, og vi går en tur rundt i bygda, slik jeg ofte gjør.
Og vi stikker innom moderen også 🙂
Hanne har hilst på henne før 🙂

Å kjøre ny flott Volvo og måtte kjøre OPP på smalt dekk på ferga…..
Ikke morsomt, men en kjekk fergemann hjalp meg både på og av fergen 🙂

Ålesund bil i Breivika var hyggelig personale.
Og vi ventet mens de fikk godkjent bilen.


Hanne får anledning å strikke litt i ventetida.

Endelig en fornuftig ferge med sveler og kaffe.
For det var det faktisk ikke på den andre ferga der jeg måtte opp en etasje og stå i bakke…………….


Vi stopper i Ulsteinvik og rusler rundt på Amfi og Blåhuset.
Tar oss en salat før vi kjører til kvalsvika igjen.
Der venter Leia på oss, og vi har planlagt ny tur.
 


GOLLENESET FYR:
Og Hanne har kjøpt seg nye fjellsko som hun vil prøve ut.
De var knakende gode, var konklusjonen etter turen.


#selfie


Joda………..
vi glimter til med noen “få” selfier………
Hehehehehehe
Men sånn er det på tur!


Fredagskvelden kommer sigende og vi er sultne igjen.
Jeg har planlagt Taco og hvitvin.
Hanne hadde med seg Black Tower.
Kjempegod til taco 🙂

Så er fredagen over og det er god natt.

LØRDAG 20. mai:


Det er godt med frokost.

Vi er klare for dagen 🙂
Men jeg må ha meg en tur med Leia før vi drar mot Fosnavåg.
For Hanne har lyst å se litt i butikker og vi skal ha oss en kaffe på Madelynn.
Så….
Jeg og Leia går en tur i #Mulevikvegen 🙂
Nydelig morgenstund.


#Godmorgen


#Shetlandsheepdog
Jeg har falt pladask for dette herlige og morsomme bildet av Leia i motvind 😀

Vi rusler i Fosnavåg og går til Madelynn og spiser gulrotkake og drikker kaffe 🙂
Så har jeg planlagt at vi SKAL på #Runde.
Jeg bare MÅ vise henne litt av Runde.
Og hun vil jo det selvfølgelig 😀

Leia er ikke glad i bilkjøring, og lengre kjøring blir hun bilsyk av.
Og det blir hun også i dag, men det får ikke hjelpe.
Èn dag er hun kanskje IKKE bilsyk lenger 🙂

RUNDE OG GOKSØYRA:

På vei utover mot Runde, oppdager jeg en sirkel på himmelen.
Hanne tar bilde av den 🙂



Så er vi i gang da….. 
På den bratte asfaltbakken opp mot fjellet.


Hanne føler seg innestengt….
😀


#Rundebranden


Flotte #Herøykommune i bakgrunnen.

Vi har vært heldige med vèret hele tiden, selv om nordavinden har vært litt kald innimellom.


Og nedover det går.
Også er vi nede og Leia treffer sau på veien 🙂

Men Hanne har lyst på enda en tur før vi tar kvelden……..
Vi gleder oss rett og slett til reker og sprudlende vin….
Men først må hun en tur i Mulevika.

MULEVIKA:


Det er mye som skal dokumenteres her 😀

Det er så herlig her!


Vi rusler hjemover.

Det er lørdags kveld og reker og hvitvin.


 

#reker #hvitvin #fredag #lørdag #venninnebesøk #natur #fjelltur #hund #dengodepraten #fotografering #opplevelse #minner

8 kommentarer

Siste innlegg