busstur

TIL OLDEN OG 
SINGERHEIMEN
OG 
VIDERE TIL
UNION ØYE HOTELL

Herøy og Ulstein revmatikerforening 
arrangerte i dag busstur for sine medlemmer og
også for ikke-medlemmer.

Jeg og min mor var to av over 20 personer som 
valgte å ta denne turen i dag.

Vi hadde et stopp i Stryn før vi kom frem til 
Olden.

Vi skulle ha omvisning og mat på 
Singerheimen
kl 13.00.
Vi var litt tidlig ute,
og hadde da tid for litt shopping på
SKOGSTAD.
Og shopping ble det!

Så var det 
SINGERHEIMEN


Anna Singer var glad i blomster, og det kom frem i møbler rundt om i huset.
Og hagen utenfor, i området rundt.


En vakker blomster.
Vet ikke hva den heter………….  🙂

Vi drar forsinket men fornøyde videre mot Øye.
Kjører tilbake, forbi Loen og Stryn, mot Stranda og tar av og kjører 
Norangsdalen til 

HOTEL UNION ØYE
I enden av Norangsfjorden, på Øye, ligger et av Europas mest herskapelige hotell. Hotel Union Øye har i generasjoner vært et attraktivt reisemål for kongelige, forfattere og elskere. Helt siden åpningen i 1891 har hotellet vært et sted hvor gjester kommer for å nyte stillheten, roen og det gode liv i storslagne omgivelser.


Vi får servert kaffe og kake.

Så tar vi en liten sightseeing på hotellet.
Alle rom har sitte eget navn…….
Og noen kan vi gå inn på og se, og andre er stengt med tau så vi bare kan stå ute og se inn, og de dørene som er lukket, er det gjester på.

Så kommer vi til “Det blå rommet”
og jeg får gåsehud over hele meg………………..
Det spøker der.
Det er ikke tull en gang…….
Men rommet kan leies, og mange har sovet der, og mange har opplevd
uhyggelige ting.
Jeg følte virkelig noe ubehagelig der.
Nok om det.

Vi er ferdige og klare for å ta fatt på resten av turen hjem.

Bussen forbi Urke, til Leknes og ferge derfra til Sæbø.

Så forbi Ørsta, mot Volda, gjennom tunnellene og til 
Garneskrysset der vi har privatbiler resten av veien 
tilbake til Herøy.
De andre tar bussen til Ulsteinvik.

En herlig tur med en fantastisk dyktig
bussjåfør.

Er glad jeg meldte meg på og at moderen, som ikke er medlem, også kunne ta denne turen.

#norangsdalen #busstur #revmatikerforeningen #hotelunionøye #singerheimen #olden #blogg #fotografering #detblårommet #historie



 

12 kommentarer

Siste innlegg