rosende ord

Hei!


Da har Toini, som har bloggen 

DVERGPINSCHEREIMITTHJERTE,
startet en utfordring.
Om du klikker på bloggnavnet hennes, over her, får du vite mere om HVA det er hun utfordrer oss med.

Men hun har lagt ut vakre dråpebilder og vi kan velge ett å skrive dikt eller gode ord til.

Her er mitt bidrag!

Dråpen hang der på enden og kosa seg.
Den var vakker og alle beundret den.
Den hang godt og tok livet med ro.
Tok i mot alle de rosende ord.

Men noe var på gang.
En uro.
Noe vibrerte langt inne i dråpen.
Den klamret seg fast, men følte den ville eksplodere.

Så skjedde det noe.
Et kraftig plopp, og en revnende følelse.
Hva skjer, roper dråpen.

Åh, hei, hører dråpen en stemme fra under.
Det er bare meg, hørte dråpen en stemme si.
En vever liten stemme.

Og dråpen ser noe vakkert som henger.
En liten dråpe, ei lita pærle.
Kom du fra meg, spør den store dråpen.
Ja, det tror jeg, sa den lille.

Og kan jeg henge her hos deg en liten stund?
Den store dråpen følte seg vakrere enn noen gang før.
Og sa til den lille;
at heng så lenge du vil du.

mette kvalsvik
20.09.17

 

 

 

 

 

 

 

 

#dvergpinschereimitthjerte #utfordring #blogg #dikt #dråpebilde #minedikt #vakkert #todråper

 

16 kommentarer

Siste innlegg