sommer

LØRDAG
OG 
det kjennes som sommeren er tilbake.

Jeg har planlagt fjelltur til i dag.

STOREHANEN
SELSTEINEN
HESTEFJELLET
OG
SOLLIA

Jeg har ikke gått denne runden med det jeg kan huske.
Vet ikke om jeg har gått den dette året faktisk.

Og gå i den rekkefølgen betyr at jeg får alle de tunge bakkene oppover, men det er også meningen.
Det er der jeg henter trening for kondis/lungekapasitet.
Så da er det bare å kjøre i veg til Moltu, og opp på fjellet og parkere.

Jeg og Leia er i gang 10.45.


Vi er på vei opp til Storehanen, og det er tungt.
Jeg kjenner at jeg ikke har gått disse turene på mange måneder.
Så dette må til 😀

Yess – så er vi oppe på første toppen og skuer utover #Herøyhavland.

Det er rene sommervarmen.

En liten rast her og så er det videre til Selsteinen.
Enda en bakke oppoer – til neste topp.
Det er tungt.
Virkelig – og jeg tuller ikke……


Vi har gått en times tid nesten og er oppe ved neste topp, Selsteinen.

Herlig!!!!

Så rusler vi videre mot Hestefjellet.
Og det er enda et fjell å gå oppover på.
Hadde vi gått motsatt runde så hadde ikke bakkene vært så ille, da hadde jeg gått ned de tunge fjellene.
Men det er meningen å slite litt i dag,
teste formen liksom 🙂

Så er vi oppe på tredje toppen.
Hestefjellet.
Pauser oss litt her før vi sikter oss inn på topp 4 som er Sollia.


Dette er bare lekkert.

Vi rusler avgårde.
Slitne.

Men det er jo så herlig å være ute!

Og her kom vi til siste topp i dag.
Vi kunne gått innom enda en men det får bli en annen gang 🙂

Flinke Leia <3


Nå er det nedover. 
Ingen oppoverbakker igjen 🙂

Og i dag skal vi gjøre noe jeg ikke har gjort før……
Litt lenger nede i fjellet, når vi kommer til elva.


Leia får mat 🙂

Og jeg setter igang stormkjøkkenet 🙂
Jeg hadde med betasuppe men tok bare og varmet vann for en kopp kaffe 🙂
Vi hadde ikke tid til så mye mere.

Men nå har jeg testet det endelig 🙂
Og dette skal brukes mye fremover 🙂

Relaxing in the sun <3

Fornøyd!
Og vi rusler siste rest.
Vi skal gå langs dette vannet på høyre side. 
Mot grusvei og til bilen.

En herlig dag i fjellet!

 

 

 

#Storehanen #Selsteinen #Hestefjellet #Sollia #hundenLeia #shetlandsheepdog #fjelltur #lørdag #sommerihøsten #sunnmøre #fotografering #bilder #høst 

 

 

10 kommentarer

    1. Så vakkert! også så flinke dere er!! ja det var nok en slitsom tur med så mange topper..men DEN utsikten da! jeg skulle ønske du kunne lagt ut noen av de flotte utsiktsbildene i STORT format..Du får kose deg med suppe en annen dag.når det blir litt kaldere…Flotte bilder!

    2. sv: Tror du bare kan stille på 1000px når du legger de inn..men det er sikkert mange forskjellige måter å legge dem inn på..jeg bruker alltid 1000px..

    3. Å så mange herlige bilder! Du er jammen sprek altså! Og lage mat på stormkjøkken er jo helmax – jeg elsker det (som du vet) …. klemmer <3

    4. Margrethe: Ja og dette har jeg gledet meg til lenge. Var vanskelig å huske oppsettet på stormkjøkkenet men jeg tror jeg fant ut av det, for det fungerte iallefall 🙂 Jeg er litt pysete med gass og slikt…………men det gjekk bra og nå gleder jeg meg til mange slike stunder ute 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg