sommer

LØRDAG
OG 
det kjennes som sommeren er tilbake.

Jeg har planlagt fjelltur til i dag.

STOREHANEN
SELSTEINEN
HESTEFJELLET
OG
SOLLIA

Jeg har ikke gÄtt denne runden med det jeg kan huske.
Vet ikke om jeg har gÄtt den dette Äret faktisk.

Og gÄ i den rekkefÞlgen betyr at jeg fÄr alle de tunge bakkene oppover, men det er ogsÄ meningen.
Det er der jeg henter trening for kondis/lungekapasitet.
SÄ da er det bare Ä kjÞre i veg til Moltu, og opp pÄ fjellet og parkere.

Jeg og Leia er i gang 10.45.


Vi er pÄ vei opp til Storehanen, og det er tungt.
Jeg kjenner at jeg ikke har gÄtt disse turene pÄ mange mÄneder.
SĂ„ dette mĂ„ til 😀

Yess – sĂ„ er vi oppe pĂ„ fĂžrste toppen og skuer utover #HerĂžyhavland.

Det er rene sommervarmen.

En liten rast her og sÄ er det videre til Selsteinen.
Enda en bakke oppoer – til neste topp.
Det er tungt.
Virkelig – og jeg tuller ikke




Vi har gÄtt en times tid nesten og er oppe ved neste topp, Selsteinen.

Herlig!!!!

SĂ„ rusler vi videre mot Hestefjellet.
Og det er enda et fjell Ä gÄ oppover pÄ.
Hadde vi gÄtt motsatt runde sÄ hadde ikke bakkene vÊrt sÄ ille, da hadde jeg gÄtt ned de tunge fjellene.
Men det er meningen Ă„ slite litt i dag,
teste formen liksom 🙂

SÄ er vi oppe pÄ tredje toppen.
Hestefjellet.
Pauser oss litt her fÞr vi sikter oss inn pÄ topp 4 som er Sollia.


Dette er bare lekkert.

Vi rusler avgÄrde.
Slitne.

Men det er jo sÄ herlig Ä vÊre ute!

Og her kom vi til siste topp i dag.
Vi kunne gĂ„tt innom enda en men det fĂ„r bli en annen gang 🙂

Flinke Leia <3


NÄ er det nedover. 
Ingen oppoverbakker igjen 🙂

Og i dag skal vi gjþre noe jeg ikke har gjort fþr


Litt lenger nede i fjellet, nÄr vi kommer til elva.


Leia fĂ„r mat 🙂

Og jeg setter igang stormkjþkkenet 🙂
Jeg hadde med betasuppe men tok bare og varmet vann for en kopp kaffe 🙂
Vi hadde ikke tid til sÄ mye mere.

Men nĂ„ har jeg testet det endelig 🙂
Og dette skal brukes mye fremover 🙂

Relaxing in the sun <3

FornĂžyd!
Og vi rusler siste rest.
Vi skal gÄ langs dette vannet pÄ hÞyre side. 
Mot grusvei og til bilen.

En herlig dag i fjellet!

 

 

 

#Storehanen #Selsteinen #Hestefjellet #Sollia #hundenLeia #shetlandsheepdog #fjelltur #lÞrdag #sommerihÞsten #sunnmÞre #fotografering #bilder #hÞst 

 

 

10 kommentarer
    1. SĂ„ vakkert! ogsĂ„ sĂ„ flinke dere er!! ja det var nok en slitsom tur med sĂ„ mange topper..men DEN utsikten da! jeg skulle Ăžnske du kunne lagt ut noen av de flotte utsiktsbildene i STORT format..Du fĂ„r kose deg med suppe en annen dag.nĂ„r det blir litt kaldere…Flotte bilder!

    2. Du er sĂ„ fin Mette <3 Her har det ikke vĂŠrt sommer, men en fin hĂžstdag 🙂 Og jeg har kost meg alene egentlig 🙂 Klemmer <3

    3. For en spreking du er. Skikkelig topptur! Og mange flotte bilder! Helt herlig med det fine vĂŠret i dag, sĂ„nne hĂžstdager kan jeg like 🙂

    4. sv: Tror du bare kan stille pÄ 1000px nÄr du legger de inn..men det er sikkert mange forskjellige mÄter Ä legge dem inn pÄ..jeg bruker alltid 1000px..

    5. Å sĂ„ mange herlige bilder! Du er jammen sprek altsĂ„! Og lage mat pĂ„ stormkjĂžkken er jo helmax – jeg elsker det (som du vet) …. klemmer <3

    6. Margrethe: Ja og dette har jeg gledet meg til lenge. Var vanskelig Ă„ huske oppsettet pĂ„ stormkjĂžkkenet men jeg tror jeg fant ut av det, for det fungerte iallefall 🙂 Jeg er litt pysete med gass og slikt…………men det gjekk bra og nĂ„ gleder jeg meg til mange slike stunder ute 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg