ah!

TIRSDAG

Og solen skinner fra skyfri himmel.

Det blir fjelltur – og går hjemmefra til Mulevikvegen og går turen:

MULETUA
BARMEN
BØRA
OKLA
GOLLENESET FYR

Dette er en super tur i bygda, på kvalsvikfjellet.
Bare å ta dagen og nyte veret.


Vi tar av fra veien og starter mot Muletua.


Homla suser fortsatt den.
Det er shorts og t-shirt-ver ute.
Sommer i slutten av september.


Utsikt over fjellet videre hvor jeg skal gå 🙂
Og Runde i bakgrunnen.


Og på Muletua – 253 moh
treffer jeg denne flotte dama.
Mildrid på 83 år.
Vi har vært kollegaer da jeg jobba på sykehjemmet.
Hun jobber fortsatt.
Tar sine faste vakter og litt ekstra.
Bare å bøye seg i støvet for denne dama.


MULETUA


Og vi rusler ned igjen og begir oss mot BARMEN.


Ja det er varmt.
Men herlig tur-vèr.


Vakkert å skue utover – og inn mot sunnmørsalpane.


Så er vi oppe på BARMEN – 278 moh.
Og vi ser tilbake mot Muletua.


Vi rusler videre – mot BØRA.


På Børa tar vi oss ei lita pause og deler et eple.
Leie er glad i epler og gulrøtter 😀


Så vandrer vi videre og neste topp er OKLA.


Og her er vi fremme ved OKLA.


Det er bare fantastisk utsikt.
RUNDE


Ja… da skal vi gå mot siste – som er Golleneset fyr.
Og nedover det går.
Bratt er det også……….
Men jeg har gått både opp og ned her mange ganger……


Så er vi nede. 
Jeg hadde et ungt par bak meg som gjekk samme runden som meg.
Jeg satt og ventet til de var vel nede, da jeg så at jenta nok ikke likte seg helt i det bratte.
De var ikke norske.
De er på besøk med hans foreldre som bor her i Kvalsvika.
Og turen syntes de var topp 🙂

Og mens man venter tar man en #Selfie eller to 🙂


Jepsipepsi 🙂
Fornøyde og slitne begge to.

 

#shetlandsheepdog #sheltie #Runde #Gollenesetfyr #Muletua #Barmen #Børa #Okla #fjelltur #sommeriseptember #høstvarme #tirsdag #utpåturaldrisur #mestring

 

12 kommentarer

Siste innlegg