når man vet

Lørdagen

Ja, den føyk forbi med stormkast.
En tidlig morgen på jobb, og regnet suser med vinden, ikke rett ned, men sidelengs………
Og man kommer seg hjem der hund og katt 
venter med glede.
De står der som noen lys, hunden inne og katten ute.
Logrer og mjauer om en annen,
av glede over å se igjen matmor.

Innomhus og mate de små.
Ja egentlig bare kaste fra seg vesker og klær og skifte til regnklær.
For turen må taes før man synker ned i en god stol.
Lørdagskvelden og noe fint på TV venter?

Så da var det på med regntøyet og hunden i band og ut i vinden og regnet.


Og det er opplett (“solliv” synes det er et morsomt ord, så da bruker jeg det for alt det er verdt 🙂  hihihi)
Altså, det er opplett innimellom byene ja 🙂
Men vinden river i oss.
Og det er herlig å la håret bare flagre i vinden slik som tankene.
Fly fly fly

Og, i går var jeg til frisøren og klippet tuppene på håret, og dro rett hjem og FARGET det selv….
Ja, for det er slik jeg kan finne på…
Og, det var fredag den 13…
Så resultatet hadde ikke behøvd bli bra 
på en slik dag….

MEN,

Jeg er foreløbig fornøyd med resultatet.
Jeg liker forandring.
Man trenger ikke ha samme striper og farge hele tiden .
Så får vi se om jeg trives med dette eller hva.
På jobben var det jo INGEN som så forskjell fra dagen før..
Så da så…..
Og jeg stakk innom moderen og hun kommenterte det heller ikke…..
Javel……
Kanskje er det positivt?
Hmmmm
Samma det 🙂
Jeg er fornøyd enn så lenge.


Elvane her ute flyter over sine bredder nesten:
Det bare fosser i vei…….
Slik som meg og hunden.
Vi bare fosser i vei, fremover, fremover 🙂

Man går litt i sin egen boble når veret er slik.
Tenker på alt og ingenting.
Jeg tenker på da pappa døde…
Jeg satt og sang fra en sangbok halve natten mens han lå på det siste.
Skal tro om han fikk med seg det?
At jeg satt der og strøk ham over kinnet og panna og sang alle årstider i sangboken?
Jeg savner ham slik og når man snart fyller 50 og innser at man hele livet har vært ei pappajente…..
Jeg skulle ville hatt ham her i 50 år til <3

Og tankene drar avsted med suset fra elva.


Vi klarer oss fin vi, jeg og hunden og katten.
Og de to flotte guttene som ikke bor hjemme lenger.
Stolt mamma med to flotte gutter.
Tankene……….
De er innom det meste til tider….
Men jeg savner…
Savner å være to.
En dag møtes vi to som skal holde sammen 🙂
Jeg har troa på det.

Som mannen jeg møtte her om dagen sa;
“TRU SKAL DU GJERE I BEDEHUSET”

Ja…….
Jeg har uansett min tro 🙂

Troen på det gode i livet

For vi har det godt.
Tenk så heldige vi er <3
Kan gå fritt på denne veien, gå hjem til eget hus.
Har jobb og mat på bordet.
Har bil og familie pluss de beste venner.

Ja når man går slik, går tankene innom så mye.

Takknemlighet, stolthet, glede.

Ja, egentlig det meste kan jeg tenke på.

I dag er det søndag.

Ny dag og nye muligheter.
Turer og arbeide venter der ute.

Rykende varm kaffe med en skvett melk i, og en god frokost, er fortært.
I dag i stillhet.
Ingen radio foreløbig.
Stillhet er godt av og til.

Så rusler vi snart ut på ny tur.

Nyt dagen der du er.

Det er godt å få ut tankene av og til.

 

Det er søndag, og denne søndagen har aldri vært her før.
Ja, den kommer en gang i uken hele året rundt, men den er alltid ny.

 

 

 

 

#søndag #tanker #nårmanvet #nydag #bilder #fotografering #hobbyfotograf #pappa #savn #takknemlighet #glede #littavhvert


 

16 kommentarer
    1. Så nydelig skrevet, kjenner meg igjen på mye. Også det med pappa han døde for 1 år siden, sommeren har vært tung uten ham i år. Det å være to….Barna 🙂 mamma som jeg besøker…Og håret som ingen bemerker….før etter 3 uker, hehe….Og katten som ventet på meg….Fine bilder av en fin tur
      Opplett er et herlig ord, ler hver gang du skriver det, TAKK.

    2. Så vakkert. Det ble som en fin søndagstale til meg. Jeg leser, tenker og leser igjen. Fine bilder av deg og naturen. Du ble fin på håret, men du er jo fortsatt deg selv i ansiktet, derfor ser folk det. Smilet ditt og vennligheten og da kan håret bare være en ramme. Helt rett farge til ditt ansikt. Ja, tankene går og vind gjør noe med mine tanker. Jeg føler det som om vinden stryker meg over kinnene med litt trøst og feier vekk alt dumt. Min pappa døde også så alt for tidlig og jeg var sterkt knyttet til han. Men jeg er glad jeg har gode minner å tenke på. Godt med en tur i litt vilt vær med opplett. Vi sier ikke opplett her hos meg, men oppholdsvær vi da, men jeg liker ordet opplett. Ønsker deg en vakker dag med fine tanker.

    3. Fine bilder og fint innlegg.
      Som jeg savner en firbent venn når jeg leser ditt første avsnitt, de er alltid der for deg samme hvordan du føler deg ,ber så trist den dagen de ikke er blandt oss mere.
      Har alltid hatt dyr rundt meg så kjenner på savnet etter det .
      Ha en flott Søndag

    4. Nydelige tanker og ord! Og du ble flott! 🙂
      Kjenner igjen den følelsen av at ingen ser at man har gjort forandring…jaja, tenker jeg også, jeg ser det jeg 🙂
      Flotte bilder, og tanker jeg kjenner meg igjen i, bortsett fra at jeg fortsatt har min far og mor..
      God søndag!

    5. Ja det blir mye tanker når man går i skogen..jeg går noen ganger å snakker med meg selv også…hihihih…Eller snakker til livet… Det at ingen ser du har klippet og farget håret, er en positiv ting..da kler du det, og er gjort riktig…hihi..sånn tenker jeg..for ingen ser så mye på meg heller..når jeg stusset det før da…nå venter jeg jo i evigheter og tar mye når jeg først er der…hihih..Ha en god dag! og masse flotte og koselige bilder!

    6. Tusen takk for alle de vakre og litt såre tankene du deler på en så fin måte 🙂 Her svinget det med hår lengde og farge, fra jobb og til mamma, fra voksen til jenta ved pappa sin seng. Fine og flotte tanker som bare må røre så mange. 🙂 Du har mye å være stolt over, men du har rom for drømmer og lengsler. Det skal du holde fast ved, og veldig gjerne uttafor bedehusets vegger 🙂 Rist på det vakre håret ditt, en vakker dag så er det en som legger merke til alle forandringer du gjør 🙂 Ha en vakker søndag 🙂

    7. et vakkert innlegg,livet er slik godt og vondt,og vi må leve det uansett.En pappa er god å ha ,skjønner godt savnet,men du har heldigvis dei gode minnene :)) du ble fin på håret,du kan leve med den fargen :)) ha en fortsatt fin søndag

    8. Hmm m- jammen blei du fin! Vet ikke om det er positivt eller negativt at den nye hårfargen ikke blei kommentert, men…. det viktigste er at du blei fin, og at du liker det selv. Det er tøft å savne noen – kjenner på savnet etter mamma mi ofte. <3

    9. Margrethe: Jeg satser på at det er så tilnærmet min egen farge at de ikke tenker over det 🙂 For jeg er egentlig så mørk til vanlig, og etterveksten var ganske fremtredende før jeg farget det 🙂 Ja kanskje er vi heldige som kjenner på savnet – det betyr at vi har elsket noen <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg