etter storm

LØRDAG
Og vi tar turen til 
GOLLENESET FYR

Der fÄr man spektakulÊre bilder av storbÄra etter kraftige vinder.

Vi kom oss ikke opp pÄ fyret for Ä skrive oss i boka som ligger der, pga bÄra som brÞt over der vi gÄr opp



Best Ă„ ikke ta sjangser
..
Det var et voldsomt sus fra havet, og sÄ kom det ei haglebyge.
Det lettet opp etter hvert og ble helt fint Ă„ vĂŠre der.


I gĂ„r ettermiddag var det sĂ„ mye skum her, at noen gutter hadde kledd seg godt og badet i skum, mens moren tok bilder av de 🙂


Havet sĂ„ nĂŠrt sĂ„ nĂŠrt innpÄ   

Det er en del skum enda


..


Her slo storbÄra inn, sÄ jeg risikerte ikke Ä gÄ helt opp til fyret.
Det er stor kraft i bĂžlgene og det er ikke noe morsomt Ă„ bli skylt overende.


GĂ„r nesten helt opp men kjenner at det ikke er ok
..
Jeg blir litt stresset innvendig nÄr jeg ikke fÞler at det er helt sikkert og komfortabelt.
Men spennende er det jo 😀

Det er litt fjÞre sjÞ, sÄ det trekker seg litt tilbake da, men fortsatt er det ganske nÊrme nÄr bÄra slÄr mot land.


StÄr litt og ser pÄ havet, fÞr vi snur nesen hjemover.

Du ser den kommer i tak


Er det ikke noe med at hver ellevte bÞlge slÄr inn?
🙂


Ja det var storhavet ved Golleneset fyr.

Jeg hÄper det roer seg nÄ.
Jeg har virkelig lyst pĂ„ snĂž, og ikke havskom fra storbĂ„ra 🙂

 

 

 

 

 

God lĂžrdag!

 

 

 

#storbÄra #gollenesetfyr #hund #utpÄturaldrisur #bygda #kvalsvika #himmeloghav #sjÞskum #naturkrefter #lÞrdag #9desember

 

16 kommentarer

Siste innlegg