nyttÄrsdag

Pappa er ikke her,
rĂžykfri i 5 hele Ă„r,
og hunden Leia stakk av.


Ja en slik overskrift passer pÄ fÞrste nyttÄrsdag.
Mye eller lite skjer fra Ă„r til Ă„r.

Det er 2,5 Ă„r siden pappa dĂžde.
Han har bursdag 01.01 – og ham har vi alltid feiret.
I dag var det noe som manglet kom jeg pÄ da jeg var pÄ veg hjem fra dagvakt.
Jeg har ikke kjĂžpt gave og pappa har bursdag, men han er ikke her.
Nei, han er ikke her – og det er rart Ă„ ikke skulle feire ham.
Men sÄnn er det




Han dĂžde 02.06.15.

Og ja, 1 januar 2013 var starten pÄ noe jeg hadde prÞvd pÄ i mange Är, nemlig Ä slutte Ä rÞyke.
Og jammen meg slo jeg ikke til Ă„ rett og slett klarte det.
Alt var pÄ plass.
Jeg hadde forberedt meg.
Og jeg klarte det.
RØYKFRI!


Og sÄ dette siste da, at Leia stakk av




..
Du forstÄr det, at jeg hadde kveldsvakt pÄ selveste dagen i gÄr, og min eldste sÞnn skulle vÊre der hos hund og katt noen timer, fÞr jeg kom hjem om kvelden.
Vi er vant til at Leia gÄr uten bÄnd bak huset og tisser.
Og dette skulle skje i gÄr etermiddag nÄr Patrick slapp Leia ut for Ä tisse, da han kom.
Men


..
denne gangen kom hun ikke tilbake


..
Han sÄ at hun lÞp da han syntes hun brukte usedvanlig lang tid
.
Men han sÄ bare skyggen av henne i det hun forsvant.
Det var rakettene som skremte henne og hvem tenker pÄ at akkurat da skulle det smelle og at det var nÞdvendig med bÄnd.
Leia tok rett og slett og lĂžp den lange veien til fjells og rett til Muletua.
Der fant Patrick henne sittende og vente pÄ ham.
SĂ„ gjekk de sammen ned igjen.
Stakkars Leia og stakkars Patrick som er full i feber og halsvondt og hoste.

Ja, sÄ her mÄ det fremover nÄ brukes bÄnd hele tiden for dette har jeg ikke lyst Ä oppleve.
Patrick hadde dress pÄ, og finere sko.
Han hadde ikke noe annet valg enn Ä gÄ til Muletua i det han hadde

.
SĂ„nn var det



..
I dag mÄ han muligens til legevakta

..


Ellers har det vÊrt en slitsom dag egentlig pÄ jobb fordi jeg var trÞtt.
Etter kveldsvakt i gĂ„r og fjelltur midt pĂ„ natten, blir man litt tufs og urven i kroppen 🙂
Men akkkurat det har jeg bare meg selv Ä takke for da  hihihi

Året har startet.
Det er superglatte veier ute, men smelter unna litt nÄ fordi det er mildt.

Men – tenke seg til for et fantastisk vĂšr vi hadde i gĂ„r pĂ„ selveste nyttĂ„rsaften.
For pĂ„ disse kanter er det ofte storm og orkan pĂ„ disse tider 🙂

Ønsker dere alle en herlig 1. nyttÄrsdag!

 

 

 

 

 

 

#1nyttÄrsdag #rÞykfri #hundenLeia #blogg #januar #bilder #fotografering

 

14 kommentarer
    1. Litt av en 1. dag. Stakkars Patrick og Leia. Men bra han skjĂžnte hvor hun dro da. Og fikk tak i henne. Leit med faren din, spesielt sĂ„nne dager, man husker det ekstra. Jeg sluttet ogsĂ„ Ă„ rĂžyke nyttĂ„rsaften, for 9 Ă„r siden eller noe. Tror jeg var 42 Ă„r ja 🙂 Bare bestemte meg. Visste det ville gĂ„ greit nĂ„r jeg bare bestemte meg 🙂

    2. glede og sorg gĂ„r hĂ„nd i hĂ„nd,glede for Ă„ ha klart Ă„ slutte med rĂžyken,det er jeg veldig glad for 🙂 sorg for att en far ikke lengre er her,men livet er slik og du har ham i ditt hjerte.Stakars sĂžnn sier no jeg som fikk en ufrivillig fjelltur,stakkars Leia som ble sĂ„ redd og jeg kan ikke skjĂžnne hvorfor noen skal skyte opp raketter utenom nyttĂ„rskvelden kl midnatt 🙂 ja dere fĂ„r ha hund i band og jeg hĂ„per bĂ„de du og sĂžnn slipper en trasig influensa og forkjĂžlelse

    3. Å nei! det er min stĂžrste frykt! at hundene forsvinner pĂ„ selveste dagen..nyttĂ„rsaften! SĂ„ den dagen har jeg alltid bĂ„nd pĂ„…alltid..men de kan jo fort smette ut dĂžrer ogsĂ„, og mange som blir skremt og flyr avgĂ„rde nĂ„r det smeller…sĂ„ ja..har hĂžrt mange skrekkhistorier..Vi hadde ogsĂ„ et brak rett ved oss nĂ„r vi gikk tur pĂ„ dagen i gĂ„r..og hundene flĂžyt sĂ„ langt bĂ„ndet rakk! og hadde jeg ikke hatt bĂ„nd pĂ„ da..sĂ„ hadde de nok lĂžpt ja…Men sĂ„ fint han fant henne..hvordan viste han at hun var der?? Stakkars..han var vel kjempe redd han ogsĂ„..BRA det endte bra..og god bedring til sĂžnnen! Ikke rart du er sliten…tur midt pĂ„ natten..hihihi..ha en god kveld og godt nytt Ă„r!

    4. Toini: Huff ja Patrick var livredd………………. han fant spor og hĂ„pte det var Leia sine 🙂 Ja det har smelt i dag gogsĂ„, og nĂ„ nettopp da det smalt et par raketter holdt jeg henne tett inntil meg og fy sĂžren som hun skalv………………… sĂ„ hun er virkelig redd raketter……………

    5. fruensvilje.blogg .no: Er spent pĂ„ hvordan det gĂ„r med Patrick for han hadde stygg hoste i dag. Jeg ba han ringe legevakta for han skal egentlig pĂ„ jobb i morga……………. Og det smeller ute i dag ogsĂ„ og Leia skjelver stakkar 🙁
      Raketter er en uting…………… men men………………

    6. frodith: Ja savnet er der……….. men gode minner <3 Er sĂ„Ă„Ă„Ă„ glad jeg har klart Ă„ slutte rĂžyke ja!!!!!
      Ja han fant spor som han trodde mĂ„tte tilhĂžre Leia. Han ropte og ropte og plystra, men hunden bare lĂžp tiil det ikke var lengre Ă„ lĂžpe. Hufff han var sĂ„Ă„Ă„Ă„ redd 🙁

    7. sv; ja denne opplevelsen hjelper henne jo heller ikke…uff…du bĂžr spille av noe sĂ„nne rakettlyder..finnes en vist du bare sĂžker pĂ„ rakettlyder…sĂ„ kjĂžrer du i bakgrunnen hjemme uten Ă„ lage noe vesen av det…og skru opp lyden etterhvert….jeg brukte dette pĂ„ mine..de liker ikke raketter..eller den ene..men er ikke livredd…var redd opplevelsen pĂ„ turen i gĂ„r hadde Ăždelagt mye..men det gikk bra..jeg prĂžvde Ă„ bagatelisere og late som ingen ting..HĂ„per det blir bedre…lykke til! og BRA det gikk som det gikk…

    8. Toini: Da vi gjekk tur senere pĂ„ kvelden og raketter blei avfyrt gjorde hun ikke noe vesen av det, men hun var i bĂ„nd og tror hun fĂžlte seg trygg. Men innvendig skalv hun sikkert slik hun gjorde i gĂ„r kveld. Leia liker helst Ă„ gĂ„ i bĂ„nd har jeg forstĂ„tt nĂ„, sĂ„ det er ikke nĂždvendig at hun skal gĂ„ sĂ„ mye uten, men hun kan alltids smette ut dĂžren i rette Ăžyeblikket, og da mĂ„ hun lĂŠre Ă„ komme pĂ„ kommando. 🙂

    9. Uffameg – stakkars sĂžnnen din, og stakkars Leia som blei sĂ„ redd! FĂ„r hĂ„pe han ikke blei sykere da! Koselige bilder dette – og sĂ„ deilig Ă„ vĂŠre heldig med vĂŠret pĂ„ denne Ă„rstida for dere ogsĂ„! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg