glatte veier

TIRSDAG

Og det er herlig å våkne til kulde og klart ver.
Men…..
Det er glatte veier.
Blanke isen…..
Og det gjekk hele dagen før de kom og hadde grus på sideveiene.

Det er liksom litt slik “med livet som innsats” noen steder i bygda…
Men så tenkte jeg med meg selv at det var jo dette jeg ønsket meg, vinter og kulde 🙂
Så da så……..

Tur ut blei det. 

I bygda og til 
Golleneset fyr 🙂


Blanke isen ja……….
Måtte gå i grøftekanten mye av turen i bygda i dag 🙂


Dette treet står ved barneskolen – som no har vore nedlagt en del år.
Gode minner fra barneskoletiden.

Det var mildt på formiddagenogså frøs det på igjen, og fylkesbilen saltet hovedeien og kommunebilen gruset i sideveiene etter hvert.


Det ligger et tynt lag med is på veien.


Det er liksom motiver alle steder av og til 🙂


Fin å se kvalsvika fra andre vinkler.


Så tar vi av og går mot Golleneset fyr.
Sau i sikte og is over alt!


Men vi kommer oss helskinnet til fyret.
Flott lys ute.


Så er det bare å rusle hjemover og fortsette med dagen.


Hund og katt på blankisen.

Det er fint når veret er slik, selv om det var glatt  dag.

Eldste sønnen har fått noe ala influensa; feber og hosting og tett nese og hals.
Krysser fingre for at jeg ikke blir smittet!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

#gollenesetfyr #fotografering #glatteveier #hundenLeia #shetlandsheepdog #MrSniff #skogskatt #natur #himmeloghav #skyer #fyr #utpåturaldrisur

 

14 kommentarer

Siste innlegg