ønske

VINTER

Jeg ønsker meg vinteren med kulde og snø.
Jeg ønsker meg stabilt vintervèr.
Jeg er glad i vinteren og alt som følger med.

Ja………..
Ønske om vinteren har gått i oppfyllelse.
I pose og sekk liksom.

Tenke seg til for en herlig desember med kulde og litt snø.
Litt til snø, og litt regn og så kulde igjen og mere snø.
Så glattisen blei et faktum med livet som innsats “uten brodder” og lite saltede veier og lite strøssel  på sideveier.

Og januar er like flott som desember.
Kaldt og fint.
Så blei det saltet og strødd i masser, og det blei trygt å gå og så kom det mere snø bare over natta.
Hvor er det glatt nå da?
Ser ikke…….
Vet ikke om vil gjette heller……….
For det ER glatt på sideveiene og jeg visste akkurat hvor jeg kunne sette foten uten å miste fotfestet, i går.
I dag vet jeg ikke…..

Men jeg har fått ønsket mitt 🙂
Vinter!
Kulde!
Snø!
Is!

Men så var det det at det var ok slik det var…………..
Det er noe med det…..
Slik det var….

Så kom vinden og snøen.
Ja, ok.
Vinteren er her 🙂
Så tar vi det som det er – og må vi måke mere så måker vi og kanskje skulle/burde jeg anskaffe brodder/piggsko………..
Tja….
Vi får se 😀

Første greia i dag blir å lufte hunden og satse på at det ikke blir knall og fall.
Det er meldt mye vind egentlig fra i natt av og utover dagen i morgen, men det blåser allerede en del.

Hvordan gjekk det med morgenturen?
Joda, uten knall og fall, med vind og snøføyk.

Også er ekstremveret “CORA” på vei innover midtnorge.
Joda, uroligheter i veret etter en flott desember, og fin start på det nye året.
Vi må vente oss slike ekstremver men jeg liker det ikke.
Ikke i det hele tatt.
Og jeg kjenner jeg blir stresset.
Men skal prøve å holde hodet kaldt.
Det er allikevel ikke sunnmøre som får det hardest, selv om det er meldt full storm her.
Det er trøndelag som har fått meldinger om orkan i kasta.
Håper det ikke blir så ille, og at ingen blir skadet.

Jeg tok en ettermiddagstur motsatt veg, for å lufte hund og menneske igjen før kvelden 🙂

 


To turer må til for hund og menneske – iallefall når det ikke blir fjelltur.

Så får vi krysse fingre for at veret ikke blir så ille som det er spådd.

Ønsker dere en god lørdag og fortsatt ei flott helg!

 

 

 

#dagen #lørdag #snø #vinter #luftehund #ønske #vinter #fotografering #bilder #utetid #utno #aktivitet #hund #blogg

 

6 kommentarer
    1. To fine turer dette, rakk bare en tur i dag jeg….litt mye å ordne med på lørdag. Og ut gikk julepynten 🙂 kjøp deg piggsko…jeg har, de er supre på holke.

    2. du for noen fargesprakende og flotte bilder,masse herlige farger ja det har virkelig vært en fin desember og en fin start på januar,hva som kommer videre får vi se,vi må uansett ta det som kommer.Godt det ikke ble noen fall på deg i dag,selv om jeg hadde gode piggsko på i dag når vi tok turen til Måløy så var det glatt det det la seg nysnø oppå blankisen,så forsiktige må en vist være uansett :=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg