forkjemper

 

 

 

 

TILBAKEBLIKK

Slik som jeg vokste opp, sÄ var det meste synd.
Selv om jeg har tatt med mye av min barndom, lĂŠring, til min voksne tilvĂŠrelse, har mye blitt forandret.

SÄ strengt som det var pÄ 70-talet og delvis pÄ 80-talet, i forhold til tiden i dag



. mye har skjedd.
Jeg snakker om det jeg selv har vokst opp med, men alt var jo mye mere vanskelig FØR denne tiden ogsÄ.
Skam.

I dag er det meste lov, og normalt.
Om man kan kalle det normalt.
Har det gÄtt for langt?

Å kjempe for mþdre og barns rettigheter har vért viktig og er fortsatt viktig.

Min mor og far har mÄttet svelge mange kameler gjennom min oppvekst.
Ikke at JEG gjorde noe voldsomt opprÞr, men tiden som kom, forandret pÄ det meste.

SĂ„ blei det mere normalt Ă„ skille seg.
Samboerskap fĂžr ekteskap.
Å fĂ„ barn utenfor ekteskap.
Enslige mĂždre.
Enslige fedre.

 

Kamper er kjempet og kommer alltid til Ä mÄtte bli kjempet.

Jeg er glad for alt som er kjempet frem.

Denne damen var pÄ en mÄte grunnlegger for mye som har med kvinnen i Norge Ä gjÞre.

KATTI

Jeg blei fascinert av Ă„ lese om denne damen og hennes familie.
Anbefaler deg Ă„ lese fra linken om du ikke allerede har lest den 🙂

Vi er nok heldige som vokser opp med det meste tilrettelagt.
Vi velger om vi vil leve sammen, hvilke boforhold vi vil ha, gifte eller ikke.
Selv om det henger i, dette med at det er ikke bra Ä bo sammen og fÄ barn uten Ä vÊre gift, sÄ er det mange som har det slik i dag.
Til og med meg 🙂

Kanskje er det ikke helt sant at det meste er synd.
Selv om det stÄr i skriftene



Vi er jo bare mennesker.
Og mÄ ta vare pÄ hverandre og stÞtte hverandre.

 

 

 

#helsesista #skam  #blogg  #christianNicolaiBjÞrke #8mars #mennesker #mÞdre #barn #helse #forkjemper #littavhvert #tanker #foto #tanker

 

 


 

20 kommentarer

Siste innlegg