natur

VĂŠre aktiv.

Ta tak i seg selv, ja rett og slett ta ansvar for egen helse!


Det er godt Ă„ komme seg ut og opp.
GĂ„ ulendt.
La tankane fyke – fĂžtene gĂ„ i eget tempo og la hunden snuse seg bĂ„de hit og dit.
Ikkje avhengig av Ä skulle gÄ fort fort for Ä nÄ toppen.
Ikkje tidsavhengig.
Berre gÄ.
Kroppen fÄr trening sjÞlv om den ikkje fyker avgÄrde.
Det einaste som kanskje ikkje fÄr utfordra seg er pusten og pulsen.
Men det kan gjerast ved andre anledninger igjen.
Det Ä gÄ ulendt og i bakker er god trening i seg selv.
Heilt topp!

SÄ er jeg inne og leser litt pÄ 
#komiformmednrf

Supre tips for trening!
Og mai mĂ„ned er “bevegelighet” i fokus 🙂

Ta en titt innom
#Norskrevmatikerforbund
og du finner KOM I FORM MED NRF pÄ siden der.

Jeg har mÄttet skjerpe meg, og i dag startet jeg med styrketrening for overkropp.
Jeg er IKKE flink Ă„ trene hjemme, men jeg MÅ.
Og planen er Ă„ komme tilbake til AKTIV TRENINGSSENTER til hĂžste.

SÄ, jeg har en manual pÄ 4 kilo som jeg bruker til enkle Þvelser for skuldre og armer.
Øvelser jeg lÊrte da jeg gjekk pÄ treningssenter for 1 Är siden.
Grunne til at jeg ikke er pÄ Aktivsenteret nÄ, er ryggen som ikke vil.
SĂ„nn er det med den saken.
Men jeg er i siget 😀

Fjellturen i dag – ulendt terreng og ispedd skodde og sol og litt svette:

MULETUA OG BARMEN


Åh se her da


. jeg svetter jeg
..
En drÄpe pÄ ansiktet og vÄtt i hÄret.
Man fĂ„r brukt kroppen i oppoverbakker og i bevegelse uansett hastighet 🙂


Og med meg pÄ tur blir det alltid masse bilder.
Jeg klarer jo ikke la vĂŠre i denne vakre naturen.
SĂ„ bilder blir det ALLTID og det er stopp her og stopp der – og hunden er helt inneforstĂ„tt med at slik er det med den saken 🙂


Joda – litt klatring mĂ„ til av og til 😀

Det er godt Ä vÊre ute og kjenne vind i hÄret.
Kroppen er i gang og dagen har begynt.
MestringsfĂžlelsen.

Fortsatt fin dag til deg der ute 😀

 

 

 

 

#nrf #mestringsfĂžlelsen #muletua #barmen #fjelltur #aktivtrening #fotografering #fotoblogg #hundenLeia #shetlandsheepdog #torsdag

 

16 kommentarer
    1. Du inspirerer meg Mette, jeg fĂ„r lyst Ă„ trene litt jeg ogsĂ„, pĂ„ DEN mĂ„ten. GĂ„ fine turer, og Ă„ trene kondis eventuelt en annen gang. Jeg skal ogsĂ„ begynne pĂ„ treningsstudio tror jeg. Til hĂžsten igjen… Jeg trenger det hvert fall 🙂

    2. ja det er nok dette som mÄ til,jeg er ikke flink jeg heller,selv synes jeg det er lettere Ä fÄ til trening med en timeplan slik som pÄ muritunet :=) eller hÄper jeg virkelig att jeg greier Ä gÄ pÄ fjellturer jeg ogsÄ til hÞsten,det er sÄ vakkert og turene dine ser bare helt nydelige ut :=) jeg sitter her og prÞver Ä rulere foten for att den skal bli myk og bevegelig igjen,men ennÄ er det sÄrt sÄ det blir smÄ bevegelser
      :=) skal titte innom siden til NRF fikk epost fra dem i gÄr,men har ikke lest ennÄ :=)

    3. frodith: Jeg tror vi ALLE trenger det, frodith. Trene styrke. Jeg har lĂŠrt at en 80 Ă„ring kan trene opp styrkemasse som en umgdom. Pga at muskler er ferskvare. Det er viktig Ă„ trene iallefall litt. Mange er superflinke. Jeg MÅ til et senter egentlig for Ă„ fĂ„ gjort det, men prĂžver meg litt hjemme nĂ„, mens ryggen er som den er 😀 Det er bare Ă„ stĂ„ pĂ„! Tusen takk kjekke du <3

    4. En gĂ„tur for meg inngĂ„r i egenpleie :-)) Herlig Ă„ gĂ„ turer, men jeg er ikke like flink som deg til Ă„ ta bilder pĂ„ gĂ„turene – da glemmer jeg meg bort i Ă„ gĂ„ :-)) Fint bilde av deg, ja alle bildene er fine 🙂

    5. Nyydelige bilder! og ja…det Ă„ komme seg ut er herlig! Jeg har fĂ„tt forbud om Ă„ gĂ„ i ulent terreng, og det er ikke lett Ă„ finne noe uten..sĂ„ jeg drister meg pĂ„ noen stier..og gĂ„r veldig sakte og konsentrert..Ha en god ny herlig dag..pĂ„ tur…for ja..du skal nok pĂ„ tur i dag ogsĂ„ du..

    6. Ja det er foten som ikke skal gĂ„ i ulent terreng…Skal prĂžve intensivt og ikke trĂ„kke over en periode..og da mĂ„ jeg gĂ„ pĂ„ jevnt underlag, og konsentrere meg…Den er ikke god enda..men hĂ„per dette hjelper…fĂ„r fysio med treningsprogram ogsĂ„..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg