brannfare

TIRSDAG
 Og jeg forbereder meg litt for 
kor-kafè som vi skal ha i kveld klokka 19 🙂

Men før den tid………
Utetid, med tur og plenklipp….

Vannkranene er igjenn-skrudde pga av vannmangel.
Tørke og lekkasje………
Hjelp!
Fy søren så avhengig jeg er av å skrue på krana og la vannet renne…….
Vi er heldige – også er det krise med en gang vannet ikke kommer.
Jupp………

Og heldige er vi som har helikopter som flyr og slukker brann.
Skogbrann her i kommna i gĂĽr, og heldigvis fikk de slokket den.


God tilgang for helikopter for büde fjellvann og sjø.

Turen i dag gjekk i bygda.

Sol og skodde.

Jeg ønsker meg faktisk regn!

Det er knuske tørt og forbud om üpen ild ute.

Jeg vil ha regn til hagen og trĂŚr og blomster, og til alle bekker.

JEG VIL HA REGN 😀

Vi har i lengre tid hatt en forsmak pĂĽ sommer.
Hele mai og tiden før det.
Jeg kan ikke huske ruskever…………….

I dag blei det litt skodde ut over dagen mens jeg klippet plen.
Deilig rett og slett.

Jaja jeg er glad i sommer jeg………. det er ikke det.
Men det er bare så alt for tørt i bakken nå – og jeg liker ikke dette med brannfare.

Det er tørt mange steder, ikke bare her på sunnmøre……….

Ønsker dere en super dag, og kanskje får jeg tatt noen bilder fra korkafeen i dag 🙂

 

 

#brannfare #sologsommer #bygda #kvalsvika #sommervarme #fotografering #selfie #natur #fotoblogg #utetid #hundenLeia

 

16 kommentarer
    1. Det er ingen tvil om at naturen vĂĽr trenger vann nĂĽ. Litt omvendt egentlig fra noen fĂĽ uker siden, hvor vannet flommet over mange steder…
      Men allikevel sü nyter jeg solen, sü lenge vi har den. Og sü für jeg nyte regnet nür det kommer. Heldigvis er det nü strenge regler og store bøter hvis noen fyrer opp bül ol.

    2. Hoff,, skummelt og verre enn som sĂĽ… Skjønner godt at du roper pĂĽ regngudene 🙂 Og slett ingen god kombinasjon med vannmangel, selv om dere har andre muligheter for brann i naturen. Flotte bilder av natur, og fine Leia og eier 😀

    3. HĂĽper du har kost deg pĂĽ kor kafe..og ja..skumle saker med disse brannene…Vi har fĂĽtt litt regn..men tror ikke det hjelper sĂĽ mye i bakken..for der er det knusk tørt…Flotte bilder! ha en god kveld!

    4. Vi fikk litt regn i gĂĽr, men det var langtfra nok! Jeg vil ogsĂĽ ha regn, men helst ikke i helga nĂĽr jeg skal ut pĂĽ tur da! Forresten sĂĽ er jo alt skummelt nĂĽr det er sĂĽĂĽĂĽĂĽ tørt…… Flotte bilder! Klem 🙂

    5. ja det er nok brannfare ,men her hos oss er det sü mye dugg om natten att det er klissvütt pü plenen frem til solen stür opp ,jeg vanner,men jeg bruker hündusjen i grønnsakshagen sü slipper jeg att sprederen vanner unødvendigt :=) mulig vi für en tordenskrall i morgen,men det fine vÌret skal nok fortsette ennü flere dager :=)

    6. Nei, den brannfaren er ekkel. Så tørt! Vi fikk noen dråper regn for et par dager siden, men med 30 grader dagen etter, så var det lite hjelp i det vannet som kom. Vi får håpe det ikke skjer noe ille. Klem til deg 🙂 Vakre bilder av deg og hunden!

    7. Margrethe: Skummelt nĂĽr det er sĂĽ tørt……………….. hĂĽper det blir litt regn etter hvert………. ser ikke lyst ut her foreløbig…………………….. og ikke fĂĽr v bruke vann ĂĽ vanne hagen med heller for det er lite vann…………………… 🙂 Men men vi har vel ikke rett til ĂĽ klage……………..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg