testing testing

I dag var dagen da det var; 
skal –  skal ikke…..
skal – skal ikke..
Gå på fjellet og sove i telt………

Men, det blei fjelltur med telt i sekken, men mere som en testing for å se om jeg husker hvordan teltet jeg bare har slått opp EN gang før, for noen år siden, var å slå opp igjen.
Og så hadde jeg med stormkjøkken for å lage meg noe mat og varme vann.
Sånn at det er vedlikeholdt til den dagen jeg virkelig SKAL ligge i telt.


Jepp!
teltet er kommet opp.
Mye klabb og babb og rem og tilbake før jeg løste koden.
Og når jeg testet det innvendig, ja, da hadde jeg selvfølgelig en stor gressdott sånn sirka midt i teltet så det var litt vanskelig å finne rett liggestilling……………
Men til neste gang skal det være FLATT underlag :- D


Jeg har campet like ved Nerlandshornet og vi rusler turen innom Storevarden.

Det er litt disig i fjellet, solen er ikke kommet frem ordentlig ennå.


Utsikt like til #Ålesund litt til venstre i bildet 🙂


Inn mot Igesund og Fosnavåg.
Og videre inn mot Sunnmørsalpane.


Det var en del frosk i fjellet i dag 🙂


Nå gjøres det klart for #stormkjøkken testen 🙂


Og det gjekk mye bedre denne gangen enn første gangen jeg skulle sette sammen 🙂


Utsikt og mat er herlig blanding 🙂


Ja, vi koser oss vi 🙂


#shetlandsheepdog
#hundenLeia


Denne liker jeg å ha med på tur.
Den er supergod.
Er med alkohol da, men så skal jeg ikke kjøre noen steder i fjellet heller 🙂


#halloysen


Okey, så kom sola!


#bygda


What`s up??


#kvalsvika


#tricolor


Campen vår 🙂


Sola har begynt å gå ned og det glitrer så fint ved tuppen av #Muletua


De lekreste farger i fjellet – og faktisk var det en del modne blåbær som blei spist på turen også 🙂


Muletua i sikte, og jeg har ennå ikke bestemt meg om jeg skal gå ned eller overnatte…………………


Men så pakket vi rett og slett sammen og fant ut at det var like greit.


Så  var det nedover med sekken på ryggen.
Myggen/knotten har begynt å komme frem……………
Bare å gå på!!!


Vi er nede, og svetten renner og knotten limer seg liksom fast her og der.

Rett hjem og hoppe i badekaret!!!

Vellykket testing og tur og mat og hele pakka 🙂

 

 

 

 

#fjelltur #storevarden #nerlandshornet #naturbilder #fotografering #foto #bilderpåblogg #selfie #søndag #telttur #telt #frosk

 

14 kommentarer
    1. Åååå så herlig! Jeg har altså så lyst å ligge i telt…ved en topp som det der..eller et tjern…Så idyllisk..så vakkert…Jeg hadde helt klart blitt der…om jeg ikke hadde noe som ventet…Men jeg tror nok jeg liker tanken bedre en det å ligge i telt…hihihi…Flotte bilder! og gleder meg til flere bilder fra du er på tur….

    2. Marleen: Tusen takk 🙂 Ja blir morsomt å prøve ut mere dette. Bare synd at ryggen ikke tåler så godt dette å bære tyngre sekk…………. men det er ikke ofte jeg gjør dette, så det må ryggen bare tåle – sånn dagen derpå…… 🙂 Ja stillheten er fantastisk i fjellet 🙂 Bare være til 🙂

    3. Toini: Ja det er morsomt å kunne ha anledning til telting 🙂 Ryggen min dagen derpå er ikke glad for slike turer med tung sekk. Men heldigvis er det ikke ofte jeg tar disse turene så det får jeg bare tåle, jeg og ryggen min 😀 Det var nydelig i fjellet i går – stillheten og naturen og vi 🙂

    4. Du verden 😀 Så utrolig flotte bilder i fra så mange fine områder. Nå tenkte jeg først at jenta hadde tørna en smule, som drar med seg fullt campingutstyr opp på fjellet, bare for å teste ut. Det kunne du jo for svarten gjort på plena hjemme 😛 Men forstod at du ville ikke bare teste utstyret men kanskje like mye deg selv 🙂 Og da på ordentlig,, med knott og mygg og svette og kjenne sekken jamre seg på ryggen! 🙂 Imponert 🙂 Det må jeg si 😀 Takk for masse flotte inntrykk 🙂

    5. dedicat: Heheheheheh jepp sånn var det. Full testing 🙂 hehehehe joda jeg har slått opp teltet i hagen EN gang før for noen år siden og aldri brukt det siden. Så jeg måtte liksom pakke en sekk og prøve. RYggen var totalt AV dagen derpå……… og det visste jeg egentlig….. det er den hersens kroppen som kan hindre meg i å utføre slike turer med litt tyngre sekk…… men jeg prøver – og i nuet, mens turen står på så har jeg ikke noe vondter – så det blir sikkert en overnattingstur etter hvert 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg