klasker



Det er et sterkt ord, ordet; HATER.

Men, det er nesten slik at jeg sier det rett ut; Jeg hater fluer!

Jeg mister liksom litt fatningen nÄr jeg hÞrer en flue surrer rundt og hÞrer den klasker fra vindu til vindu eller vegg til vegg.
Og spesielt om den kommer og flyr rundt meg og pÄ meg

..
Og tenk om de plutselig havner i munnen!!
I nesa nÄr du gÄr fort pÄ tur, eller pÄ en sykkeltur du plutselig har fÄtt noe svart inn pÄ Þyet



Vet du, jeg bare hater det.
Fluer


Liker de ikke i det hele tatt.

De er svarte og ekle og uten mÄl og mening tenker jeg.

Forskjellige fluer
.
Noen med lange hengende fþtter – ute i naturen – i hundretall som flyr rundt hodet ditt


.
Ă…Ă…Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„ jeg hater de!

De smĂ„ fluene som hakker pĂ„ deg og krĂŠsjer inn i ansiktet hele tiden – nĂ„r du gĂ„r der og svetter, i fjellet




ÅÄÄÄÄÄÄ    .

Og de som kommer inn i huset og krésjer rundt over alt og lager lyd – flyr over maten og


.
Nei, sorry, men fluer er ikke noe morsomt.
Om de har noen form for viktighet her i verden vet jeg heller ikke.

Jeg prÞver sÄ godt jeg kan Ä ikke miste fatningen i andres selskap, men det gÄr til en viss grense, ogsÄ fyker jeg opp.

Fluer – ikke noe for meg nei!

 

 

 

 

 

 

#fluer #blogg #sĂžndag #minedikt

22 kommentarer
    1. god morgen,nÄ fikk jeg en skikkelig god morgenlatter :=) jeg er jo helt enige med deg,kjÞpte meg en stilig hatt i sommer eg ,en sÄnn med fluenetting en kan rulle ned og knytte igjen i halsen,tenkte den mÄtte vÊre perfekt Ä ha i fjellet sÄ en slipper fluene tett innpÄ :=) men fluene er viktige,mat for smÄfuglene hvet du :=) og smÄfuglene vil vi jo ha.Jeg hater noe jeg ogsÄ,men det fÄr du lese nÄr jeg legger ut neste innlegg :=)

    2. Guuu sĂ„ glad jeg ble 😀 Der kom det noen sinte strofer og nesten banneord 😀 Det er jo sĂ„ fint og flott og vakkert det du blogger, sĂ„ jeg har jo hatt litt lyst “Ă„ klipe” for Ă„ hĂžre om det fantes noen andre lyder 😀 Og der kom de ,, tusen takk 😀 Ønsker deg en fluelĂžs sĂžndag.. ehhh.. kanskje ei bitte lita ei 😀

    3. Kjente meg en smule igjen i det her ja =)) Jeg heller bruker ikke sterke ord som “hat” og “elsk” pĂ„ alt som er, men fluer nĂŠrmer seg det fĂžrste altsĂ„. he he, Hjalp en stakkar ut i gĂ„r, jeg vil heller ha dem ut igjen enn Ă„ klaske til dem 😉

    4. Unnskyld jeg mĂ„tte bare le litt, men jeg liker heller ikke fluer som surrer rundt hodet pĂ„ meg. For mange Ă„r siden var vi pĂ„ camping i Brummunddal, og der var det mange og innpĂ„slitne fluer. Damen i resepsjonen kalte dem “kjĂŠlne” nĂ„r vi klaget litt over dem…. Ok kjĂŠlne eller ikke, jeg liker dem ikke i nĂŠrheten av der jeg er! Margarites

    5. SĂ„nne masete fluer inne er i allefall helt “grusomt”.. sĂ„ skjĂžnner deg godt 🙂 Veldig koselig Ă„ se flotte bilder og hĂžre om trivelig bloggtreff ogsĂ„ <3<3

    6. Ha, ha, ha 🙂 Jeg har hĂžrt diktet “Jeg hater mĂ„ker” av Odd BĂžrresen, men ditt “Jeg hater fluer” var mye bedre 🙂
      Bruker heller ikke ordet Ă„ “hate”, for helt ĂŠrlig vet jeg ikke hva hat er.
      Til meg er det vel mer slanger, ormer og reptiler jeg kan si det samme om.
      Ønsker deg en kjempefin sþndag <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg