Årets julekalender
Norske julesanger
Og i luke nr. 16 finner du denne sangen
Velsigna du dag over fjordanVelsigna du lys over landVelsigna de evige ordanOm håp og ei utrakt handVerg dette lille du gav ossDen dagen du fløtta oss hitSå vi kjenne du aldri vil la oss forkommeI armod og slit
Vi levde med hua i handaMen hadde så sterk ei truOg ett har vi visserlig sannaVi e hardhausa vi som duNå har vi den hardaste riaVi slit med å karre oss fremMot lyset og adventstidaD’e langt sør til Betlehem
Guds fred over fjellet og åsenLa det gro der vi bygge og borGuds fred over dyran på båsenOg ei frossen og karrig jordDu ser oss i mørketids landetDu signe med evige ordHusan og fjellet og vannetOg folket som leve her nord
(Kanskje en av de fineste jeg vet om dette her – og spesielt versjonen til Bilal)
Trykk i linken nedenfor og lytt til denne vakre julesangen 🙂
God adventstid!
#advent
6 kommentarer





Det er virkelig en av de vakreste julesangene. Blitt en v favorittene mine ☺️ God fredag. Klem ❤️
Ja, min også 🙂
Ja, det er en av de vakreste det. Ha en fin fredag. Klemsiklem 🙂
Ikke sant 🙂 God søndag til deg 🙂 klem
Den sangen er kjempenydelig, og med en sterk tekst som beskriver mye av det de opplever i nord 😊
Bilal har ne kjempeflott og vakker stemme, og fin tolkning 😊
Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊
Purr, purr, og klem fra Toril og kattene
Ja denne er vakker 🙂