å glede andre

Kjære deg Ligaya

 

Tusen takk for sommerhilsen!

🦋

Din glede kom til meg i går
Sommerglede og sommerhilsen

Du kan virkelig å glede andre

Tusen takk!

 

Jeg har kopiert det som bloggeren FRODITH skrev, da hun mottok sommerhilsen fra Ligaya.
Jeg begynte også å få kjennskap til bloggen som den gang het FOREIGNERAT50 og som i dag heter HAPPY!
Det var så fint det som frodith skrev – og det passer – og er akkurat det jeg selv tenker om denne flotte dama 🙂

Det er en gledesspreder her i blogg-blokka som går litt stille i dørene. 
Hun er ikke høyt og lavt, med armer og bein og mye volum. Nei, dette er en litt stillfaren dame med den fine, lune og tvers gjennom gode framtoningen. Dette er Ligaya!

Ligaya har blogget i mange år. Jeg har kjent henne nesten fra min start på blogg for snart 11 år siden. 
Nå heter bloggen hennes Happy. Den gangen het den Foreigneat50.

LIgaya er helt utrolig med ting hun lager. Hun har laget massevis av fine saker med de eldre på sykehjemmet hun jobbet ved. Hun heklet og strikket små dyr og dukker, og jeg tror det var flere av disse  som fikk hjem hos beboerne på sykehjemmet. Til stor glede for dem. 

Men mest av alt tror jeg gleden hos de som bodde der var å få Ligaya inn i livene sine. For hun satte i gang de mest kreative og hyggelige aktiviteter med dem. Og med et stort smil rundt munnen og med glitrende øyne. Det stråler snillhet og godhet av Ligaya.

Den siste tiden har hun sittet og laget små fine kort, for å sende koselige sommerhilsninger til forskjellige bloggere hun føler hun kjenner litt. Det varmer ganske godt å få noe sånt i postkassen i en stressende hverdag. Et nydelig hjemmelaget kort, med fine utvalgte ord til meg <3 Og dette midt oppi at jeg tror hun ikke har det helt enkelt selv om dagen. Et stort hjerte har hun, og bruker det til å spre glede til folk rundt seg på en stille og lun måte 🙂
Frodith

(håper det er ok… for jeg har ikke spurt på forhånd, frodith!)

 

🐞

 

Jeg beundrer deg Ligaya
Du kjemper dine kamper
Og du elsker din mann så høyt
Mr. Happy!
Og du brenner for å være der for de eldre
Jobbe frivillig når helsen tilsier det
Og være der for dine – rundt deg
Du er et fint menneske – og det kan jeg si selv om jeg ikke har truffet deg ennå
Det inntrykket får jeg ved måten din å være på her inne på bloggen
Jeg håper det går bra for både deg og mannen din fremover
Helsa er viktigst også kommer alt det andre etter hvert

Stå deg vel

💚

glede

Den som bringer solskinn inn i andres liv, kan ikke holde det borte fra seg selv. …

 

Gleden er som et lys. …

 

Nei, gleden, den må man være to om. …

 

Det er gleden som adler sinnene. …

 

Deiligst av alle gleder. …

 

Når jeg teller mine gleder, teller jeg deg to ganger. …

 

Følg alltid din innskytelse når det gjelder å glede andre.

 

12 kommentarer

Siste innlegg