å utfordre…

Så fine dagar og kveldar
Og i går ville eg ta turen til Herøy gard i godt lag med hunden Leia

Det er så fint der – og når juletreet står pynta…
Og nærme meg kirkegarden…
Utfordre meg sjølv og redsla for både mørket og tankar

“Gjenferd” – jaja så får dei kome då… eg veit ikkje anna råd
Og eg nærma meg det vakre treet og “Anna med barnet”-grava – og eg følte veldig for å snu
Og vi snudde…
Men, eg klarte utfordre meg sjølv!

Eg gjekk ikkje INN på kirkegården… men nærme nok – og det var fredfullt men litt skummelt fordi det var mørkt

Haudelykt er kjekt å ha!

 

Så fint med juletreet og de gamle bygningene
Og litt greit å ha vært der på kvelden – bare for å kjenne på at det var bittelitt skummelt oppe ved gravlunden…. selv om det skulle være det fredligste sted på jorden… og er det også… i allefall på dagtid 🙂

 

12 kommentarer
    1. Hvis du ikke hadde tatt utfordringen, hadde du heller ikke kunnet glede deg over disse fantastiske bildene i etterkant!
      Ha en fin dag, Mette!🤗

    2. Så vakre bilder du fikk. Jeg gikk ofte på kirkegården i mørket da jeg var ung. En egen fred der synes jeg. Men mange synes det er skummelt. Klemsiklem 🙂

    3. Å så fine vinterbilder 💓 Jeg liker faktisk å gå på kirkegården når det er mørk, og kjenne på stillheten som rår der inne. Skulle det komme et gjenferd, noe jeg har møtt før, så får vi bare hilse og gå hver vår vei. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🥰

    4. Noen ganger gjør det godt å utfordre seg selv litt, i alle fall etterpå 😀 Jeg er ikke rett mørket ute, men kan være skeptisk til mørket inne. En klok mann sa en gang til meg at om jeg oppdaget spøkelser inne, skulle jeg bare sette dem i arbeid… 😁

    5. Du er skikkelig tøff! Vet ikke heeeelt om jeg hadde gjort det ! Jeg fyker jo rundt i gatene her både seint og tidlig, men holder meg unna Bøkeskogen osv når det er mørkt….! Var en tur på kirkegården på kveldstid rett før jul…. blir litt rask gange (springing, hihi) da altså…..! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg