blodbeger – overlever de?

Overlever den vinteren og alle minusgradene ute i vinterhagen?
Jeg har med vilje bare latt den stå der…. urørt

Blir det noe av dette?

Vi får se…

Jeg har ikke plantet mange, med vilje..
Har igjen noen frø om så er, at det går ad dundas….

Så har jeg lest på andre som har sådd –
og tok rett og slett og helte mange mange flere frø opp på jorda – flyttet krukkene til badet med varme i gulvet – og la et papir over plastfolien- som mørkehjelp

For mine krukker stod under sofaen i stua…. og det blei kanskje ikke varmt nok?

Uansett,  de er flyttet til badet og varmekabler 😃

Så får vi se da…..

Og jammen ta,
det spiiiiiiirer!

Det er de fra jeg sådde først, som lå under bittelitt jord, som har stukket seg frem 🌱

Og da har jeg lest meg opp til at NÅ må de flyttes til lys 🌞

OG jeg hadde ikke stukket hull i plastfolien for luft… så mye hadde råtnet for å si det slik….
Men det er HÅP i noen små spirer….

 

De står i vinduskarmen på kjøkkenet 😊


Og etter at man har vært på reis i januar… og jordsmonnet tørket ut…. ja var det noen som overlevde da????

Krysser fingre…
Vanne vanne vanne!!!

Så var det bare EN spire igjen!
Overlever den da??? Den andre spiren holder på å forsvinne…

Overlever planta som har overvintra?
Mange spørsmål…
Og kanskje få svar….
Vi får se

10 kommentarer

Siste innlegg