blodbeger…

Ja det skjer ting med
Blodbeger nå!
Jeg som trodde jeg IKKE fikk frø-kapsler!
Og nå har jeg oppdaget flere
Dette blir spennende!
Det er jo morsomt å ha egne frø, og så nye blodbeger til våren – i januar 🙂
Ja, så dette blir spennende rett og slett!
Krysser fingre!


De må henge lengst mulig før jeg plukker de inn og legger de i et kaffefilter – tørt og mørkt – til januar da de kan såes for ny sesong 😀
Spennende!

Og ellers… den ene solsikken holder på knoppen lengst mulig før den skal sprette ut i full blomst 😀

Mens andre igjen snart er ferdig blomstret

Også oppdager jeg at den siste solsikken har flere knopper i toppen 🤩

 

Så får vi se da, om det kommer flere små soler 😊

 


Sakte men sikkert åpner den seg!

 

Også kommer det jaggu meg nye skudd på den som snart er ferdig blomstret 😀


To bittesmå!

 

Og tomatene bare vokser og vokser

 

Utendørs begynner det å gå mot slutten for de som har stått i krukker ved inngangsdøren.
Men jeg venter bittelitt til før jeg bytter ut med høstens vakre lyng

8 kommentarer
    1. ja ennå vokser og gror det ute ,frøbelgene må begynne å tørke før en plukker dem eller blir ikke frøene modne sånn er det ,har du sådd din blodbeger eller kjøpt ferdig plante ? jeg bruker ikke å kjøpe høstblomster for hos meg står uansett det dåårlige været rett på der jeg kan sette pottene litt skjermet så jeg føler det er litt bortkastet hos meg

      1. Jeg har fått blodbeger av en venninne som har sådd de 🙂 Så i år prøver jeg selv å få noen frø – også skal jeg prøve å la den overvintre – kanskje kommer den tilbake. Mange sier de tåler frosten… vi får se 🙂

    2. Det er gøy å sanke frø sånn at man kan så til neste år 🥰 Selv så har jeg frø fra solsikker, purre og noe annet jeg ikke husker i farten, som jeg skal så ut på nyåret en gang. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    3. Så gøy med egne frø – det blir spennende! Masse tomater – og fortsatt mye blomster! Hos meg har det dukket opp lyng allerede…. 🙂 klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg