bølgen velter innover

Dagens trigger

 

Og du kan ikke rømme fra det.
En dør langt der bak üpnet seg igjen pü gløtt og tankene kommer uten at du vil det.

Fortiden.

Valget som blei tatt – som du vet var feil – men som uansett blei tatt………..

Ømheten du føler for den som gjorde deg psykisk vondt – fordi han også var en fin person til tider. Tristheten ved hvordan ting har blitt i nåtid.

Hvor fin han var – flott på utsiden og vanskelig på innsiden.

Og mens jeg går der på dagens tur – uten forvarsel – kommer bølgen. En følelse du ikke aner noe om uten at du har opplevd akkurat det. En bølge som velter opp innvendig. Og der kommer tankene og minnene…… valget…. og tårene kommer uten at du vil det.
Det fosser over.
Enda en gang kommer dette du ikke ser noen vits i ĂĽ rippe opp i. Det er bare det at det er ingen kontroll pĂĽ dette.
Bølgen slår deg overende……
Tanken går innom Afrika……… der alt toppet seg…….. der jeg gjorde mitt indre hemmelige valg i det skjulte – men måtte vente til vi kom hjem. 14 dager i helvete. Kanskje en annen gang letter jeg på sløret der. Akkurat nå vil jeg ut av bølgen.
Er nesten hjemme og hĂĽper ikke jeg treffer pĂĽ noen, for tĂĽrene renner og jeg fĂĽr ikke kontroll pĂĽ det.

Så er jeg innenfor – tårene har stoppet.
Følelsen av tomhet og tristhet siger innom.

Minner som har lagt seg til ro – dukker ikke opp så ofte – men triggere ………….. da kommer det uten at det kan kontrolleres. I dag var en slik dag – uanmeldt kom det sterke følelser ute………..

Det er litt/mye terapi i dette også………….

Selv om det er mye mye vondt……… fortrengte situasjoner………….

Bearbeidelse ………

Bølgen kom, slo til og forsvant.

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
26.11.19

 

#laluna #bølge #minner #fortrengtesituasjoner #bearbeidelse #tankerblirtilord #blogg

4 kommentarer

Siste innlegg