bunadskjorta…

 

Jeg skal i konfirmasjon til et fadderbarn nå til helga, og når man er fadder, da tar man på bunad.
Selv om jeg egentlig hadde mest lyst å ha på kjole….

Og så var det den bunadskjorta da…

Jeg har to.

 

Den som er original til bunaden fra snart 40 år tilbake i tid….
Og ei fest-skjorte som er litt stor….

Så tenker jeg at jeg tar min gamle bunadskjorte….
Men huff da… den var ganske gul i halsen.

Joda, da tenker jeg at litt KLOR hjelper – ikke for lenge – for da blir den gul…
Men i det jeg har lagt den i klorvann, så blir jaggu meg kragen ROSA!!!

Jeg står som fastbrent og bare ser…
Tenker; var det noe rosa i vasken fra før???
Men nei, det var det ikke.

Må google!!
Var så perpleks at jeg ikke fikk tatt bilde mens kragen var rosa…

 

Og leser at andre har hatt samme problemet med rosa felt på bunadskjorta.
Kan være parfyme…
Kan være at den ikke er 100% bomull – i og med det er lin…
Og så las jeg at en hadde kastet den i maskina og vasket på 60 grader og reddet skjorta.
Og jeg gjorde også det – KASTET den i vaskemaskina og skrudde på 60 grader.

 

JEPSIPEPSI!

 

 

Det rosa forsvant, men kragen er gråere…..hehehe  ikke så gulaktig lenger… men gråere..

Bunadskjorta er nystrøkete og klar.

Jajaj… får bare bruke den…

 

 

 

#bunadskjorte

8 kommentarer
    1. Hmmm… så merkelig….. jeg kan ikke no om sånt…..! Så du har også linskjorte – som jeg – et lite amaras å stryke, men føler meg sååå fin etterpå! Kos deg i konfirmasjon – jeg var jo i en på søndag! Klemmer <3

    2. det kan være fra solkremen din:) bytt til en mineralbasert🙏

      En sommer med ny solkrem gulnet masse av de hvit klærne mine. Slang dem i litt klor, så ble de rosa😱

      Heldigvis ble det vasket ut etterhvert. (Kanskje 5 vask?) uten mer klor!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg