carl-genser

Pinne nr. 3,5 og 4

 

Har ikke fulgt oppskriften slavisk… og halsen blei annerledes…
Så har jeg i etterkant sett at jeg har strikket bolen alt for løst… og mønsteret videre fast… Men genseren er fin den – og varmer når det trengs
Denne tror jeg min eldste sønn får….
Så kan han bruke den på kalde dager når han surfer eller paraglider eller driver med andre uteaktiviteter

 

Måtte prøve den før jeg dampet den.
Joda – den er fin denne…  🙂
Glad jeg er ferdig med den i allefall!
Og noe nytt er kommet på pinnene!

14 kommentarer
      1. Tusen takk! Bolen blei litt vid pga jeg strikket alt for løst… men det hentet seg inn litt hehehe Den blei ikke så verst 🙂

    1. Superfin ❤️
      Holder på med samme genser bare i svart.
      Lurer bare på om man begynner på samme sted ved mønsteret bade på ermer og bol iht størrelsen? Ferdig med bol og 1 erm men så stusset jeg litt på dette med mønsteret……
      Nydelig i brunt forresten ❤️
      Klem

      1. Ja jeg begynner med lus på erm og bol sammen – det er i min mønster strikker bare /fortsetter og følger mønsteret i bolen 🙂
        Tusen takk!

          1. Det går helt fint ❤️
            Har satt alt sammen på en stor rundpinne og alle mønster stemmer helt 🥰
            Min sønn ville ha svart genser selv om vi syntes at alle fargekombinasjoner var lekre. Den svarte måtte jeg sette sammen fargene selv på da svart ikke fantes i oppskriften på carl genseren.
            Nydelige alle fargene uansett 🥰

            1. Denne Carl-genseren blei for stor – vart noe med oppskriften…. så den blei litt rar – kanskje jeg strikket mønster for stramt og bolen blei stor, så jeg sydde inn på alle kanter, sydde med rosa trå noen lus rundt armer og i mønster, og vips så blei det genser til meg! Jeg har nok hatt den på meg av og til ute i naturen så det ligger nok bilde av den her et sted. Av og til blir en Carl-genser til en Mette-genser hehehe 🙂

              1. Å gjøre litt om på mønster etter hvert som en strikker skjer ganske ofte hos meg også . Din endring av halsen var superfin, men min sønn valgte Carl genseren basert på den halsen som er i oppskriften så jeg kan dessverre ikke gjøre samme endring 😐
                Mette genseren din var kjempefin og jeg kunne uten tvil omdøpt den jeg strikker til Bente genser om min sønn ikke blir fornøyd ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg