debatt..

 

 

USYNLIG SYK…

 

Klikk HER for å komme inn til BT debatt om usynlig syk…

Dette innlegget  HER ville de trykke i Bergens Tidene debattside… og i dag kom det ut.
Det er jo slik at innlegget er offentlig på blogg
og da er det like greit om det kommer ut ellers?

Det er jo litt skummelt til flere som leser – men så er det jo det man vil; nå mennesker der ute, med egne meninger – ikke sant?

 

 

Vanskeligheten med usynlig syk er jo at andre IKKE SER hva som feiler deg,
og selvbildet kan få seg en knekk fordi man føler seg “ikke trodd”

Jeg skal heretter prøve å gå med hevet hode og IKKE føle skam ved sykemelding…
Det er jo grunner til at jeg går sykemeldt – og jeg VIL jo tilbake til jobben min 🙂
Så her går jeg på med krum rygg og satser på at hofter og rygg bærer meg inn i en ny frisk periode.
Å ha selvtillit er viktig!

Jeg er alltid redd for hva andre sier…. at de ikke forstår.

Kanskje det viktigste er at JEG forstår… hva alle andre forstår er egentlig ikke så viktig…

 

Når man er i siget på jobb, er ivrig og føler seg uovervinnelig
Fjellturene glitrer der fremme og bare venter på at jeg skal nå en ny topp…
Og knekken man da føler når hofter og rygg for endte gang ryker…
Ja, den innhentingen koster sitt – og det vet bare vi som lider av disse plagene..

Nå skal jeg tenke på MEG og på å bli bra – ikke på hva alle andre sier og synser!

 

JEPSIPEPSI!

 

#usynligsyk #selvtillit #revmatisme #debatt #kjempesegtilbake #ståpå #helse #fysiskogpsykiskhelse

16 kommentarer
    1. Så bra! Det er veldig bra gjort å stå fram med det, for jeg tror det er mange som har det slik. Jeg sluttet heldigvis å ha dårlig samvittighet for sykmelding, men det var også en overgang å bli 100% ufør.

      Det jeg kjente mest akkurat da, var at jeg ble lei meg, samtidig som det var godt at noen så, og trodde, og at alt jeg har vært igjennom og gjort var nok.

      Så det er godt nå å slippe å føle at jeg må presse meg til jobb, og andre ting fordi jeg føler andre ikke forstår.

      Bra du har kommet til at du ikke lenger skal ha dårlig samvittighet, for det gagner hverken deg eller andre. God klem 🙂 <3

      1. Tusen takk Solveig 🙂 Synes det er skummelt egentlig, å stå frem enda mer enn her på bloggen…. men man er jo ikke anonym i bloggverden heller…. i og med at avisene oppdager innlegg de vil trykke… 🙂 Det er viktig å få debatt rundt forskjellige temaer <3 klem

    2. La inn en kommentar under innlegget du linket. 🥰 Fortsett som du stevner. Fantastisk flott at du setter fokus som du gjør. 🤗

      1. Tusen takk! Og så er det så vanskelig på samme tid…. Men det er godt å lufte tankene som kjører på 🙂 Jeg er vel evig optimist og jeg vet at det går over denne gangen også. Er bare så kjedelig når det inntreffer og kroppen ikke vil det samme som meg 😀 klem

      1. Ja nå venter jeg på MR svar og ser an uken hvordan kroppen responderer på en prednisolonkur 🙂 Å ville tilbake til arbeid er svært viktig – og de fleste av oss vil !! Jeg vil! Og vil turer i fjellet – så det er bare å brette opp ermene å stå på 😀 lag deg gode dager 😀

          1. 🙂 Ja det er bra når det hjelper 🙂 Det ser ikke ut til at det fungerer for meg denne gangen….. 🙂 God bedring tilbake til deg 🙂

    3. Så bra at de trykket innlegget ditt – det er kjempeviktig å få spredd budskapet! Og ja, Mette, du skal tenke på deg og blåse i hva andre tenker! Gjør det som virker for deg! Klemmer <3

    4. Veldig bra, du må tenke på deg sjøl – ikke hva andre tenker. Lett å si, så klart. Ta vare på deg sjøl. Det er også lett å si. Men tror du greier det, virker slik av det du deler her inne. Fine bilder og det siste innlegget ditt, så mange fine bilder og fullt av tause ord. God bedring <3 <3.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg