dere som kjenner meg..

HEI OG GOD MORGEN
OG
GOD SØNDAG!

 

For dere som kjenner meg, så elsker jeg å ta bilder og dele mine bilder.
Selfier og hundebilder, kattebilder, naturbilder fra høyt og lavt-turer 🙂
Instagram er supert!

 

 

Bloggen min er litt slik; turer i fjell og fjøre, rundt om i bygda,
skrive om mestring,
revmatisme og fibromyalgi
Jeg liker å dele mine dikt og tankespinn,
og om hund og katt.
Dele sitater og ordtak fra andre.
Fysisk og psykisk helse, trening, være aktiv.
LIVET GENERELT.

 

 

Så er det ikke alt jeg deler…..
Og det er noe man velger.

 

 

Jeg elsker å blogge, lese andre sin blogger og av og til slenge med en kommentar.
Jeg leser mange blogger, og kommenterer lite.
Jeg synes alltid det er stas å FÅ kommentarer – og da må også jeg GI kommentarer tenker jeg.
For jeg tror de fleste liker å få en tilbakemelding.

 

 

Jeg ser litt på bloggtoppen –  plasseringene der – HVEM som ligger i toppen og hvem som ligger midt på, og deler litt om de.
Det er ikke alltid like inspirerende – men greit å se hva som rører seg der oppe 😀

Det er vel slik med MIN blogg også; ikke alle som synes noe om den………
Sånn er det med den saken.

 

 

HVORFOR BLOGGER JEG?

Det begynte med at jeg ville dele mine dikt i et nettsamfunn, og jeg prøvde blogg.
Jeg blei så godt mottatt – at jeg blei værende.
Ikke at jeg blei nedrent av lesere, men jeg kom i kontakt med hyggelige mennesker i Norges land.
Og etter hvert som tiden gjekk, utvidet jeg bloggen til å bli det jeg har beskrevet over; LIVET GENERELT.

 

Blogging har blitt en av mine hobbyer.

Jeg har også MØTT mange bloggere – vi var på en måte i en “bloggblokk” for en tid tilbake – så fornyet blogg.no seg og vi blei spredt for alle vinder…….
Men vi blogger vi – i den nye bloggverden – og holder kontakten.

 

 

Min blogg hadde navnet “ETDIKTOMDAGEN” i noen år,
men for meg blei det plutselig litt feil å hete det med alt annet jeg delte,
og fikk godkjenning av BLOGG.NO å skifte til METTEJOSTEINSDATTER.
Det er jeg stolt og glad for.

 

 

For meg er det ren medisin å skrive, ta bilder og gå turene jeg deler.
Terapi.
Prøver å tenke positivt.
Fallgruvene er så mange når man er kroniker.

 

 

Det gir inspirasjon å kunne sette seg ned å se på bildene man har “fanget” og dele de med andre.
Jeg er en hobbyfotograf og bruker min nå nyinnkjøpte SAMSUNG 20S  😀
Orker ikke gå rundt med mitt speilreflekskamera  – det tar for mye plass og energi å styre med det.
Joda, jeg bruker det av og til, men nå veldig sjeldent.
Jeg er ikke såååå nøye på bildene.
Er fornøyd med de som de er liksom.
Redigerer og prøver ha rett horisont – for akkurat horisonten – den er viktig!

 

 

Jeg viser naturen i all slags vèr.
Været er som livet – uforutsigbart for det meste.

 

 

Det å blogge gir meg glede, og kanskje er det uforståelig for deg?
Tja….
Så er det ikke alt som skal forståes her i verden.
Det er jo så mye negativt med blogg…….. bloggere som er håpløse?
Unge og alt det der……
Og det er ikke alltid de unge som er de værste….
Vi er så forskjellige…. det må vi jo bare akseptere vel?

Vi har jo alle vært unge en gang og gjort våre ting….
Vi må ikke glemme det.
Vi sitter her og er kloke av vår livserfaring, livets skole, og en dag håper jeg de unge i dagens samfunn blir like kloke som oss 😀

 

 

Jeg prøver å IKKE støte noen – i og med jeg drar en fleip eller tre av og til…. ja for det skjer…. at jeg fleiper…
Men det stikker ikke dypt, og støter jeg noen, så tar jeg den ja 🙂

 

Så, hvorfor jeg blogger?
Jo, for å gjøre som jeg akkurat her har gjort.
Småpludre om alt og ingenting.
Dele bilder, turer, tanker, inspirere og bli inspirert.

Jeg er en av alle,  som lever i denne verden,  og vil sette mitt avtrykk her.
Jeg har ikke lyst å gå stille ut av denne verden.
Ikke at jeg skal bråke så fælt.
Og ikke at jeg tror DU er så interessert i hva jeg sier og gjør….
Men jeg deler og deler og deler mine bilder og tanker og dikt – kanskje til du ser rødt?
Jepp……..

 

 

Må bare si at jeg ser rødt nå….
Opplastningen tar sin tid – med bilder – og Tussa sin wifi er plutselig ikke det den var – ja for jeg har fått en ny boks for en tid tilbake og nå er den bare veldig dårlig på signal.
Sånn da fikk jeg jo sagt det også!
Kanskje klager jeg til Tussa – kanskje ikke…..
Kanskje kutter jeg ut GET-boksen og klarer meg med appene på TV.
Gud så avansert jeg har blitt!

 

 

Bildene i dette innlegget er fra gårsdagens rusletur i Mulevikvegen og forbi.

 

 

 

#blogg #fotoglede #sjølfie #hundenLeia #tankespinn #hvorforblogge

12 kommentarer
    1. Og jeg er veldig glad du er her, og at vi har truffet hverandre <3 Masse fine folk vi har truffet i bloggblokka vår. Ville absolutt ikke vært det foruten. Jeg liker hverdagsbloggene, folk jeg kan bli kjent med og sludre med 🙂 klemmer<3

    2. Tusen takk for en herlig reise gjennom din blogge filosofi. Kjente igjen ganske så mye 🙂 Herlig rett og slett… 😀 Det er så befriende å være innom bloggen din. Det må jeg bare si. Men akkurat som du, nå – så er nettverket her omtrent som “bokstelefonen” med sytråd mellom boksene var i sin tid…. 😀 Men pyttsann… det går seg til 😀

    3. Koselig å lese dine refleksjoner rundt blogging og livet generelt. Og veldig glad jeg har bliitt “kjent” med deg her i vår lille bloggverden. Jeg liker også å få kommentarer, men forstår godt at det ikke nytter å kommentere alt som dukker opp. Og jeg liker også å kommentere, men rekker ikke over alt og alle dessverre.
      Kjenner meg igjen i det du skriver. Og er glad jeg har fått litt bloggglød igjen. 😉

      Liker godt bloggen din, og ikke minst alle de flotte bildene. 😀
      God søndag Mette! Klem 🙂 <3

      1. Tusen takk kjekke du 🙂 Ja vi blir liksom “kjent” med hverandre gjennom deling av livet generelt og bildene 😀 Veldig hyggelig å bli “kjent” med deg her inne – og bare det at du kjenner til min tante og onkel som har vært misjonerer 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg