det gür mot høst..

 

Det lakker og lir, og går mot høst…

Hüper jeg für frø fra denne planten under; Blodbeger
Men fikk ogsü tips om ü klippe den ned, og sette den mørkt i kjelleren eller garasjen.
Kanskje jeg prøver å sette den i kjelleren…. får se…

Blodbeger har vært fantastisk dekorativ – og håper jeg kan ha flere neste år 😊

Solsikkene tar sin tid 🌼

Jordbæra er på hell….

 


Tomatene er gode – men klarer de å modnes ordentlig nå?

Blomstring i krukker ved utgangsdøra begynner gi seg, og da tror jeg det må erstattes med vakker lyng kanskje 🍁

Men enn så lenge er der noen blomster igjen 😄

 

I min hage i Kvalsvik var der ennå mye plommer,  så I dag blei resten plukket, rensket for stein, og frosset ned 👏

Dette kan bli gode desserter eller mer Sylte ut på vinteren 👍

I min hage har jeg også lilla stikkelsbær 🤩

14 kommentarer
    1. Tenk nå går vi mot høst, og høsten kan jammen være vakker på sin måte den også med alt den gir oss av fukt og nydelige praktfarger 😊

      Kjempefine bilder du har tatt, og plommene så jo ekstremt nydelige ut 🥰

      Ønsker deg en superfin onsdag ettermiddag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Fine blomster og planter – og sĂĽ gøy med plommer og jordbĂŚr! Lekkert med drĂĽpene ogsĂĽ! Blodbeger er jo en skikkelig tøff plante da! 🙂 klem

    3. blodbeger er ny for meg ,den var nydelig ,tomatene kan du plukke og legge pü kjøkkenbenken ,alle vil modnes der inne ,sü det gür bra :=) 4+ i dag morges sü i dag var det frem med vinterdynene igjen :=)

      1. Ja det blir kaldt hos dere nĂĽ, nĂĽr sola tar seg tid med ĂĽ titte innom… Vinterdynene fĂĽr vente her, for her er det varmt fortsatt – men nede pĂĽ 10 grader da 😀

    4. jeg googlet blodbeger ,den er flerürig og overvintrer inne pü samme müte som garnium og pelargonia ,sett den pü et kjøligt rom som ,men frostfritt og gi bare litt vann i dann og vann :=)

      1. Ja, tror jeg skal sette den i kjelleren eller på hobbyrommet til C 😀 Men må klippe den litt ned fikk jeg tips om 🙂

      1. Tusen takk, Mariann! Ja det er første gang jeg har denne typen blomster, og skal prøve fü frø fra den eller la den overvintre ;.D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg