det tar pauser…

 

Været kryper litt slik under huden og inn i skjelettet…
Drar i alle nerver i kroppen, og lar oss virkelig kjenne på smerten.

 

Føler liksom at kroppen er skjev… heller mot høyre.
Nesten som en tømmerstokk har tatt plassen på høyre side.
Fra fotbladet og opp i hodet…

 

 

Slitsomt slitsomt og atter slitsomt….

 

 

Og av og til er det tungt nok å bære rundt på en paraply…
Smerten….
Ja.. sukk…

 

 

Men slutt å syt og klage… det er bare å komme seg ut – uansett ver og vind…
Har man hund er ikke det noe spørsmål her i huset iallefall 🙂
Og hadde jeg ikke hatt hund… det kan tenkes at jeg hadde dradd dyna over hodet og ikke orket bevege en tøddel..
Men, på den andre siden, smerten hadde ikke forsvunnet,  av erfaring blitt verre ved stillesitting…
Så, ut på tur aldri sur!

 

 

Og her står #hanenisølepytten og venter på hund og menneske.
Og når man går slik ute, glemmer man vondter for en stund.
Fargene er lekre selv om det blåser og regner.

 

 

Så vet vi jo at det går over, både regnet og smerten.
Eller, det tar aldri slutt, men det tar pauser.
Det er viktig å huske på når det regner eller smerter som verst; det pauser seg innimellom.

Det er mange som sliter denne tiden, og hele året for den saks skyld..
Det å være revmatiker er ikke ok.
Det er mange ting som IKKE er ok – men så lever vi MED det.

Lever med det og gleder oss over hver dag!

Vi har alle våre måter å takle hverdagen på – finne løsninger som passer inn.
Det gjelder å ikke gi opp!
Selv hvor frustrerende det er å kjenne på denne gnagende smerten – så kommer og går dagene – og vi med de.

 

Smertemestring!

 

 

Som et bål som flammer opp og dør ut…

Men ikke ennå.
Vi lever her og nå –  så får tiden gi oss det som måtte komme – før vi sakte men sikkert flammer ut…
Men ikke i dag – i dag lever vi!!

 

CARPE DIEM!

GRIP DAGEN!

STÅ DEG VEL!!

 

 

 

#naustrekke #fibromyalgi #helseogsykdom #fibro #revmatisme #smertemestring #smerte #dårligver #utetid #carpediem #stådegvel #gripdagen

16 kommentarer
    1. Ja, det gjelder å gripe dagen, uansett hvordan man har det. Tungt når ikke kroppen spiller på lag. Jeg har ikke hund, men ut kommer jeg meg likevel. Med et kamera, så går bena avsted, for å søke nye motiv. Ikke aller dager er like. Her har det plaskregnet og plutselig kom sola nå!!! Det blåser så søpledunkene velter her og der, men med godt tøy er det greit å gå en tur uansett. Klem til deg 🙂

    2. Takk for oppmuntring. Det er jo slik vi er. Og jeg er enig med deg. Det blir ikke bedre å bare sitte ig være passiv. Vi må ta vare på helsen vår.

    3. Du er en ekspert på mestring og smertemestring! Det står enorm respekt av det du foretar deg! Du gir aldri opp, du! Fine bilder også – med smil! Goooood klem <3

    4. jeg var ikke flink i dag ,såg ut vinduet og ringte ei venninne ,hun ville komme ,jeg fikk ryddet litt medan jeg ventet på henne og siden har jeg sittet,men i morgen ,ja da skal jeg ut og lufte meg hi hi

    5. Ja det er du virkelig flink til.. Klart det hjelpe å ha en hund som må ut og holdes i trim. Men likevel.. jeg tror du styrer dette ganske på bra uansett 🙂 Gode tanker <3 klem

    6. Jeg så hanen i sølepytten!🐓😊👍

      Kloke tanker, Mette. Likte så godt det siste uttrykket: STÅ DEG VEL!
      Har aldri hørt det før, tror jeg. Men det er et godt uttrykk verdt å legge seg på minnet❤
      Livet går videre også mens vi har smerter, – da MÅ vi jo gjøre det beste ut av dagene vi har uansett.
      Å legge seg ned gagner ingen.
      Natti natt til Sunnmøre 🥰😘

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg