dietten..

 

Der og dÄ var det akkurat det du trengte
Den ekstra kanelsnurren med litt vaniljekrem – eller var det tre eller fire

Varma i mikroovnen og slukt pÄ sekunder..
Mmmm og heile dietten rasar liksom saman
Eller berre sjĂ„ det pĂ„ den mĂ„ten at; “noko treng ein av og til”
MĂ„ no unne seg litt


SĂ„nn er det med den saka – og magen er som ein murstein
Mageknip..
Ingenting kjem ut – alt ligg der som ein gedigen klump
Eg vil ikkje spare pÄ det!
Vil fÄ det ut!
Er det samvetet som ligg der og gnurar?

Og kjenner du deg igjen – ja ikkje sant

Det ein “stappar” i seg mĂ„ no kome ut ein gong
Men ikkje i dag
.
FÞler at det legg seg bÄde her og der

No skal eg ikkje “unne meg” noko slikt meir
Heilt til neste gong


 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

#tankerblirtilord #minedikt #etdiktomdagen #unnemeg

6 kommentarer
    1. Dette var velkjent… Det ble mye godt i helga da jeg var pĂ„ jobbreise. Det er liksom enten eller her i gĂ„rden ogsĂ„. I dag har jeg gĂ„tt tilbake til bedre vaner, og bĂ„de magen og resten av systemet setter pris pĂ„ det…Noen ganger er det godt Ă„ gi litt blaffen…rett og slett. Jeg har i alle fall godtatt at jeg ikke behersker sĂ„ godt Ă„ forsyne meg med “bare et lite stykke”, nĂ„r hele kaka stĂ„r foran meg. Full pott, takk!😉

    2. Hihi, den der fĂžlelsen – men noen ganger MÅ vi bare unne oss noe, ellers gĂ„r vi antagelig rett pĂ„ en kjempesprekk med over-over-overspising! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg