dominant

 

 

 

HUNDEN LEIA
og sÄ flott og flink hun er!

 

Men
.. hun er en vokter og varsler.

Hun varsler den minste lyd.

Hun er pÄ en mÄte dominant.

Lyder oss som er nĂŠrmest.

 

Er flink til Ä lÊre triks og er veldig aktiv. Men hun passer pÄ sitt i stÞrre grad enn jeg setter pris pÄ.

Jeg har sett mye “ulvetenner” hos denne hunden, i forhold til den jeg hadde fþr.

Jeg er aldri helt sikker pÄ hvor jeg har hunden hen, humÞrmessigt. Og det er travelt.

Og pÄ en mÄte har hun bestemt seg for at sÞnnen til min eldste gutt`s kjÊreste ikke er familie.

 

Leia er pÄ vakt hele tiden.

 

Og jeg fÞler en stor utrygghet og vet ikke egentlig hva hun kan finne pÄ.

Dette gjelder territorie-dominans – vokter sine leker og tyggepinner og 




.. Jeg blir trist nĂ„r jeg tenker pĂ„ det, men det er en mulighet for at jeg kanskje mĂ„ omplassere denne flotte hunden.

 

Hun er for stor grad vokter, dominant og territorial – etter min mening.

 

Familien som passer Leia nÄr jeg er pÄ turer, har ogsÄ merket seg dette. Leia elsker denne familien, og passer pÄ de med alt hun har.

Men hun liker ikke andre barn som kommer dit pÄ besÞk. Jeg vet ikke. Har prÞvd Ä lese litt om aggressiv-dominans hos hunder.

 

Leia fÄr rett og slett en hanekam over hele ryggen




 hÄret reiser seg fra haletippen til nakken nÄr hun blir aggressiv dominerende og voktende.

Er det noen som kjenner igjen slike tegn?

Leia har en “sþster” nérme Ålesund – og eieren der sier at hun tror de kan vére blanding av noe – at de ikke er direkte shetlandsheep-reinraset


 for de er hakket stþrre enn shetlandsheep egentlig er.
Jeg vet ikke.

 

Jeg har en vÄken, skarp, flink, rask og intelligent hund som jeg blir usikker pÄ i barns nÊrvÊr.
Og det er ikke greit.

 

 

 

 

#shetlandsheepdog #hundenLeia #dominant #aggressivdominant #aggressiv #vokter #territorialhund #hund #territorial #hundoghanekam #hanekamvedaggresjon

10 kommentarer

    1. det var trist Ä lese,du blir jo glad i hunden din og snill og god var den da vi besÞkte deg,men det viktigste er att barn i familien er trygge,det ville vÊrt sykt trist om Leia plutselig en dag skulle finne pÄ Ä bite,jeg har vÊrt borti det fÞr,tanteungen min ble bitt i ansiktet av hunden til min sÞsters samboer,den hunden mÄtte avlives med en gang

    2. Uffameg.. det var veldig vondt Ă„ lese. Har jo blitt.,. eller fĂžlt jeg har blitt kjent med Leia gjennom dine fortellinger og bilder. Men ser hun har et ganske bestemt blikk. Vi hadde en hund en gang som aldri ble trygg pĂ„ unger. Men vi fikk vite i ettertid at det var noen nabounger som plagde henne. Men vi ble sĂ„ usikkre og hadde noen episoder, sĂ„ vi turde ikke ha henne lengre. Hoff,, veldig vondt Ă„ hĂžre at det er sĂ„nn. og skjĂžnner at det er veldig vanskelig for deg. Sender masse gode tanker. Klem 🙂

      1. Vi prĂžver en stund til og ser. Men jeg er usikker pĂ„ hunden ja – er ikke trygg pĂ„ atferden 🙁 Hun er alltid pĂ„ vakt. tusen takk <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg