dråpen – rèpost mine dikt

 

 

Dråpen hang der på enden og kosa seg
Den var så vakker, og alle beundret den
Den hang godt og tok livet med ro
Tok imot alle de rosende ord

Men noe var på gang
En uro
Noe vibrerte langt inne i dråpen
Den klamret seg fast, men følte den ville eksplodere

Så skjedde det noe
Et kraftig plopp, og en revnende følelse
Hva skjer, roper dråpen
Åh hei, hører dråpen en stemme fra under
En vever liten stemme; det er bare meg

Og dråpen ser noe vakkert som henger
En liten dråpe, ei vakker perle
Kom du fra meg, spør den store dråpen
Ja det tror jeg, sa den vakre perla

Kan jeg henge litt her hos deg?
Den store dråpen følte seg vakrere enn noen gang før
Og sa til den lille:
bare heng her så lenge du vil

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
rèpost

 

#tankerblirtilord #etdiktomdagen #minedikt

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg