drømmer…

 

I natt jag drømde nogot som…

Drømmer… fortid og nåtid, framtid, drama og grøss, kjærlighet, vennskap og fiender…

Her om natta drømte jeg det merkeligste.
Påvirket av media helt klart.
Og noen mennesker.

 

 

Sosial – inn og ut av sosiale happeninger… selskapeligheter og familie.
Akseptert for den jeg er og mine meninger.
Glede og latter – mange forskjellige mennesker jeg ikke omgåes til vanlig er i disse sosiale lagene. Høy faktor av luksus og champagne…

Så rusler jeg langs veien i bygda – i morgenkåpe.
Det er høy vannstand og jeg er litt forundret over dette.
Tenker om jeg skulle tatt et bad… men det er muligens stormflo…
Så ser jeg det plutselig
To små biler ligger veltet i fjæra
Det har skjedd en ulykke?
Jeg kommer nærmere, og ser det dogger fra innsiden
Det er noen inn i bilene
Barn.. ser hender…
Jeg roper etter hjelp men ingen er i nærheten
Prøver fortvilet å ringe 113 men får det ikke til..
Som vanlig, tenker jeg, når det skjer noe, får jeg ikke til å oppnå kontakt med verken ambulanse eller nettet generelt…
Fortvilet prøver jeg å taste inn og søke, men det glipper hele tiden.

Får røsket opp bildøra og mange mennesker ramler ut av begge bilene – barn og voksne
Det siver gass ut..
De er ikke norske ser jeg plutselig… 
De er takknemlige for at jeg har reddet de
Og de står der på berget, våte og redde og sinte og sier noen ville drepe de
Så blir alt snudd på hodet… ingen vil komme å hjelpe
Jeg har reddet taliban..

Neste selskap jeg er i, blir jeg møtt med isfront
De som har ledd sammen med meg ler ikke lenger
De ser med avsky på meg
De er sinte
Jeg prøver å rope ut at det var barn i de bilene!!!
Skulle jeg la barna dø??
jeg så jo at de var i live…
Vi kan jo ikke drepe de…
Hva feiler det dere??
barn…

De snur ryggen til meg i avsky – mingler med stettglass og hån
Jeg står tom tilbake og lurer på hvorfor

Var jeg blitt lurt?

Sønderknust våkner jeg fra drømmen…

 

Hva betyr dette?

 

#drøm #mareritt #inattjagdrømde

8 kommentarer
    1. Ikke noe gøy med ekle drømmer..
      Nå kan det selvsagt være bare hodet som vil “vil lette på trykket”.. men ellers representerer elementer i drømmer, sider av oss selv. Vann er svært ofte synonymt med følelseslivet. Min første tanke er noe som er havarert(ulykken) i deg selv.. Kanskje fra langt tilbake..kanskje av nyere dato. Gå i deg selv og leit.. Er det noe i deg selv som – tanker, ord, meninger, eller ting du gjør/har gjort, som du føler at du er blitt sett ned på for? Tatt avstand fra eller blitt ekskludert fra et eller flere mennesker for? Eller føler du deg lite “hørt” eller misforstått, i din kamp for å berge det gode og uskyldige i deg selv..fordi noen tror du samtidig har “sluppet løs” en negativ side av deg selv?
      Nå er det ekstremt vanskelig å få ned på “papiret” det jeg tenker her…men håper du skjønner hva jeg mener 😊
      Håper du får en nydeligvakker dag uansett ❤️

      1. Tusen takk for flott tilbakemelding 😊
        Ja, det kan bety så mye….jeg følte litt på det at jeg reddet noen som IKKE fortjente det, ifølge mengden. Og at de da tok avstand…jeg mener alle fortjener en sjanse og mengden mente ikke det….
        Mye har skjedd i min fortid og jeg drømmer av og til om den… ja sånn er det..
        Drømmer ofte om vann…
        😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg