Â
Â
Â
du faller
uten forvarsel
det bare skjer
og du føler du forsvinner
innover og
nedover
synker sakte men sikkert
til du henter deg inn og bremser opp
pusten trekkes helt ned i mellomgulvet
du holder den der bare bitte litt ekstra
for ĂĄ kjenne du lever
så puster du ut og lukker øynene
du faller ikke lenger
og tilstedeværelsen siger på
du er her igjen
åpner øynene og trekker pusten dypt
det bare skjer av og til
at du føler du forsvinner
innover
faller nedover
og synker mot det ukjente
sĂĄ puster du
helt ned i mellomgulvet og forbi
du er her igjen
Â
Mette Josteinsdatter Kvalsvik
3. februar 2026
Â
Â
#tankerblirtilord #etdiktomdagen #minedikt
6 kommentarer




Ja, av og til mĂĄ man ta noen “magedrag” for ĂĄ komme pĂĄ plass igjen 🙂 HĂĄper du fĂĄr en fin lørdag Mette <3
Ja av og til må man ta noen ekstra drag 🙂 Ja her blir det tur til Ålesund og årsmøte i NRF 🙂
Ord med følelser, fine og forståelige <3
Tusen takk 🙂
som tennåring drømte jeg ofte att jeg falt og falt uten å komme ned ,helt grusomt å drømme det,da er det godt å våkne :=)
Ja, da er det godt ĂĄ vĂĄkne <3